25 May 2009

Geraham bijak

English: Wisdom tooth

Latin: Dens sapientiae

Dutch: Verstandskies - Far-standing molar

Turkish: 20 yaş dişi - 20th year tooth

Arabic:
ضرس العقل (Ders al-a'ql) - The tooth of the mind

Korean:
사랑니 (Sa-rang-nee) - Love tooth

Japanese:
親知らず (Oyashirazu) - Uknown to the parents

Indon - Gigi bungsu

Melayu - Geraham bongsu

Thai:
ฟันคุด (Fan-khut) - Huddling tooth

Farsi:
دندان عقل (Dandan-e aghl) - Wisdom tooth

Spanish: Muela de juicio - Molar of judgment

Italian: Dente del giudizio - Judgment tooth

Maltese:
darsa ta' l-għaqal - Wisdom tooth

Greek: φρονιμίτης (fronimitis) - Wisdom tooth


Tak kisah la pape pun nama kau, yang aku tahu, azabnya teramat sangat... T_T Tengah-tengah nak exam pulak tu. Pandai kau pilih masa ye..? Memang la sesuai dengan nama kau...

Kepada orang yang berada di sekeliling, mintak maaf awal-awal kalau aku bad mood ke, pendam perasaan ke, muncung panjang ke... Memang tak berniat begitu. Cuma peritnya hanya Allah yang tahu. Semoga Allah kurniakan kekuatan untuk menghadapi ujian yang tak seberapa ni. Allah, hinanya diri ni... *malu*

Alhamdulillah.

-gabbana-

5 Caci Maki Puji Muji:

N I K 25/05/2009, 07:33  

sabar2 Adam,

kau sakit, aku pon rase murung

waa... sweet tak?

gabbana 25/05/2009, 07:46  

woah SWEEEETTTTNYEEE....!!!! *uwekkk* hehehe ;p

jzkk neways.. ;)

da_imanz 25/05/2009, 10:08  

wah adam..
nk sweet sweet jugak...

nnt da baik gigi tu blanje aku mkn kayh...=)
ko sakit aku pun sakit gak dam..=(

hahah..
pape pun smoga ujian Allah disaat dan ketika ini dpt kita temui hikmahnyer...name pon wisdom tooth kan..ngeh3

AlexAlabasta 25/05/2009, 16:45  

Patutla tinggi tak surut2 lagi... geraham takmo blah~

gabbana 25/05/2009, 17:45  

iman: erk...? bukan org tak sakit kena belanja org yg sakit ke...? *garu kepala*

nyamouq: hahaha... agaknye la tue... maybe they should include that phrase gak kan...? hehe..

sakit......

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP