24 August 2012

Kicauan Chenta

[Kredit]

Anda yang mengikuti dengan setia perkembangan sosio-politik dunia semasa ni, pasti menyedari yang semenjak petang tadi, Inche gabbana amat galak menghapdet status di MukaBuku dan secara otomatiknya, kicauan di Pengicau. Peluh kecil. 

Entah pening apa agaknya kepala saya hari ini, tiba-tiba bersemangat waja pula menghapdet status dan kicauan. Idea pula datang mencurah-curah ibarat air mata yang tumpah selepas menonton iklan raya Bernas. Eh.

Tiba-tiba saya mendapat idea boleh tahan gila untuk bertanyakan soalan kepada anda semua. Dan tidak ku sangka, hujan turun di tengah hari. Eh. Tidak saya sangka-sangkakan respon yang saya terima sungguh mengujakan.

Ada tiga soalan yang saya tanyakan:

  1. Jika anda bertemu mata dengan Inche gabbana, apa yang akan anda katakan kepadanya?
  2. Jika ada satu nasihat yang anda ingin sampaikan kepada Inche gabbana, apakah nasihat itu?
  3. If you were Inche gabbana yourself, what would have you done differently?

Jawapan-jawapan dan kicauan balas yang saya terima boleh tahan menariknya. Tidak kurang yang mengalirkan peluh dan menyebabkan saya tertawa seorang seperti orang gila pon ada. 

Mari saya kongsikan beberapa reaksi dan kicauan balas yang saya kira agak menarik dan mengujakan untuk tatapan bersama.

Anda sudah bersedia..? 

Jika anda bertemu mata dengan Inche gabbana, apa yang akan anda katakan kepadanya?

"Tahniah krn byk menyentap hati saya *pengsan" - Ain Adni

"Lari keliling padang sambil jerit inche gabbana pandang mata saya . . ! Inche gabbana pandang mata saya . . Lol" - Syafiq Razak

"Saya akan tanya soklan matematik kerja rumah saya." - Putri Noor Syamimi 

"wah! Assalamualaikum inche gabbana?" - @me07a

"saya dh gigil jumpe inche gabbana.haha" - @afifhusin

"hensem nye inche osemmmmm. harap dalamnya pun sama laa:-)" - @syahmikaberi

"moga Allah terima amalan&segala penulisan kamu. Jd saksi msk syurga.Kerna ramai yg mnulis, berdakwah, tp Allah xpndg pn :(" - @IniMuni91

"tanya, 'pakcik, macam mana pakcik eja osem?'" - @thetrisy

‎"bila nak hapdet blog?" =D" - Usaid Subki

"saya sayang enta kerana Allah. =)" - Izham Alias

"uhibbuka fillah wallah" - Mawardi Hafidzi 

"Fastaqim kama umirta" (11:112) ~macam dituju untuk diri sendiri je.. uhuk~ ^_^" - Haris Asyraf

"Peluk2 dan poke." - Ikram Mohd Noor 

"pftt~ inche gabbana ! wassup~ (sgt x ikhwah)" - Azyulail Azra

"tu diiiaaaa tu diaaaaa..." - Nur Syawal IV

‎"sheikh,sila berhenti 'pancung' orang" - Syahril Nasyriq Hadi

"Bisik "yusofff taiyoobb"" - @zailanson24

"terima kasih daun keladi untuk tarbiyyah yang kadang-kadang terasa macam kena tampar dekat muka sendiri *sengih*" - @FatinHsn

"ana akan bertanya,bagaimana akh menjaga hati daripada para peminat kaum hawa?" - @mylittlepencil

"nk try bckap dgn dia. nak tengok dia mmg guna betul ke bahasa ohsem supersaiya peluhbesar sgala bagai tu." - @mushehrazali

"penulisan ttg ikhwah, panggilan 'inche' menunjukkan jantina..misteriny anda kdg2 tertny2 adakah bole jd anda seorg akhawat?" - @mantapkosai 


Jika ada satu nasihat yang ingin anda sampaikan kepada Inche gabbana, apakah nasihat itu?

"akan ku nasihatkan inche gabbana spy buat buku cpt2 ea...erm, bukukan blog anda. hee ^^" -Makchu Imah 

"Teruskan istiqamah. Jangan paparkan siapa diri anda" - Fakhrul Ezam

"teruskan terbang hingga ke syurgaNya =)" - Cahaya Iman

"hati2 dgn takabbur, riya', ujub n penyakit hati yg sewaktu dgnnya...being famous is not easy...=)" - Solehtaiko Islam 

"jangan banyak merapik sangat. Pening baca. Maaf." - @ruqaiyahghazi

"dedahkan identiti anda!!!XD" - @AhnaffZahhid

"Ikut resmi padi semakin berisi semakin tunduk" - @fuzahzulkifli

"Moga beristiqamah di medan dakwah. Doakan untuk ummah!" - @aaidilidham

"Jangan mudah berhenti dan berputus asa mentarbiyahkan orang lain. :)" - Nuraisyah binti Ando

"Berhati2 kuasa infiniti jg hati. Muga thabat dijalanNya" - Syafiqah Allias

"kekal istiqamah dan rahsia dan qawiyyy! Dan cool!" - @kaishra

"nasihat..? Hmm.. is to remain unknown." - @Nadiah

"even mungkin tak mampu rahsiakan identiti forever, tapi selagi mampu, rahsiakanlah. hehee ;D" - @haikadove

"Jadilah seorang akhi yang mahal harganya dalam jalan dakwah. Persis rijal berkalung serban." - @mylittlepencil

"post yg short & straight to the point maybe? Utk org yg bru nk bjinak mebi pk 2x b4 nk bc. Sorry." - @nabilahzainul


If you were Inche gabbana yourself, what would you have done differently? (Sekiranya anda adalah Inche gabbana, ada apa-apa perubahan/perbezaan yang ingin anda lakukan)

"Nothing. You are unique in your own way." - Rue Anemone

"Anybody, everybody can be inche gabbana. Beliau pencinta keadilan dan menulis ketika orang lain dalam tidur. Ewah, macam orang kelawar lah pula" - Hussani Khairudin

"write simple, informative and interesting articles. No wordy articles. he3" - Fatin Izzati

"get married? Jk2" - @hyxer

"boleh suggest buat mukhayyam super saiya, being creative in DnT" - @mutayaimbiik 

Sudah.

Terima kasih semua untuk sokongan yang berterusan. Terima kasih untuk teguran, kritikan, pandangan, nasihat dan tazkirah yang Insha-Allah, saya yakin tiada tujuan yang lain melainkan untuk mentarbiyah saya menjadi seorang manusia yang lebih berjiwa hamba.

Teruskan mendoakan agar saya terus tsabat dan ikhlas di atas jalan ini. Dan sekiranya anda mula perasan dan perhatikan ada benda-benda yang pelik dan tidak osem yang saya lakukan, silakan, tanpa ragu-ragu dan kompromi, tegurlah saya, bimbinglah saya dan tunjukkan saya jalan yang lurus. Kerana saya ingin menyusuri jalan-jalan para rasul dan salafus soleh, jalan yang berduri dan berliku, tetapi pasti akan membawa kita semua ke sorga-Nya, biidznillah. Saya amat ingin!

Hey, pernah saya katakan sebelum ini yang anda semu sumpah osemness bukan..? Kalau belum..

Anda semua SUMPAH OSEMNESS...!! Wahahaha..

Terima kasih anda semua. Saya benar-benar memaksudkannya.

-gabbana-

Kepada jawapan-jawapan dan kicauan balas yang tidak terpilih, harapnya tidak berkecil hati. Tidak terpilih di belog ini, tapi insha-Allah saya semat dan simpan baik-baik di dalam hati. Senyum.

Esok Insha-Allah akan menulis sesuatu yang lebih seriyes dan bermanfaat.

Bismikallahumma ahya waamut.

7 Caci Maki Puji Muji:

Anonymous 24/08/2012, 00:52  

saya sbg pembaca dlm diam lg marhaen(ni ayt favourite ko en) ini nak menyampaikan pesan
"moga Inche Gabbana teros berkarya dgn jujur dan seikhlas hati"
hanya dgn karya dr hati akan sampai ke hati jua.
selamat,bero!

feat3 24/08/2012, 01:52  

kita, memang tidak sempurna...tapi berusaha lah untuk menjadi yg lebih baik dari hari ke hari

sama2 muhasabah diri sblm tido :)))

i wana hold your hand 24/08/2012, 03:13  

Jika anda bertemu mata dengan Inche gabbana, apa yang akan anda katakan kepadanya?
i love u

Jika ada satu nasihat yang ingin anda sampaikan kepada Inche gabbana, apakah nasihat itu?
berhati-hati di jln raya

If you were Inche gabbana yourself, what would you have done differently?
nothin



mcshee 27/08/2012, 19:40  

all the best :)))

Anonymous 03/09/2012, 20:42  

Encik hamba Allah yang moga moga diredhaiNya sentiasa,

walau seribu hari nanti pun,tak payah dedahkan diri anda.

setuju?

-moga Allah redha dengan usahamu.
benar benar maksudkannya!:)

ameen,

Anonymous 08/09/2012, 14:13  

Jika anda bertemu mata dengan Inche gabbana, apa yang akan anda katakan kepadanya?

wah.hensem rupanya inche gabbana.hahah.

Khaula 15/06/2013, 11:34  

IG please stay anonymous. kurangkan hint2 yang bole buat org tau sape IG ni.. *peace*

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP