29 December 2011

Lima Keajaiban Dunia Moden

Jantung anda berdegup kenchang sehinggakan terasa seperti hendak gugur rasanya..?

Atau pundi peluh anda merembeskan air kumbahan tanpa henti semenjak malam tadi..?

Atau kepala anda berdenyut nyut nyut, pening, resah dan gelisah menantikan keputusan undian juri awam untuk Pertandingan Video Osem APG '11..?

Anda tidak perlu risau lagi. Dan anda tidak perlu rasa seperti hendak terjun gaung lagi.

Kerana kini saya akan umumkan keputusannya. Lima video yang mendapat undian yang tertinggi daripada anda dan seterusnya akan diadili pula secara professional untuk menentukan tiga video yang terbaik. 

Anda sudah bersedia..?

Kelima-lima video tersebut adalah (mengikut urutan undian yang tertinggi):
 
Bulatan Gembira Di Bumi Sonata oleh Krun. R



Gergasi, Perwira dan Penduduk Kampung oleh Muhamad Faiz bin Pazanon 



Best Friend Till Jannah oleh creativeAUKY



Syahadatul Haq - Penyaksian Terhadap Kebenaran oleh Madmie



Bulatan Gembira Yang Sumpah OSEM!! oleh caramelpopcorn227



Bagaimana..? Menepati jangkaan dan sangkaan andakah..?

Tahniah dan syabas kepada kelima-lima penyertaan..! Tahniah dan syabas kepada SEMUA penyertaan juga, kerana walaupon anda tidak mendapat lima undian yang tertinggi, ketahuilah, sudah ratusan malah mungkin ribuan manusia di luar sana yang sudah amat terkesan dengan hasil karya kreatif anda. Dan saya yakin, para penonton mengalami masa-masa yang sukar untuk membuang undi kerana sesungguhnya, pertandingan ini amat sengit lagi menakjubkan. Hanya takdirNya sahajalah yang menentukan siapakah yang terpilih untuk mendapat lima undian yang tertinggi.

Walaupon anda tidak berpeluang untuk melangkah ke pusingan yang seterusnya, ketahuilah, saham-saham sorga anda sedang bertambah dengan banyaknya tanpa anda sedari! Walawehhh! Bukankah itu sumpah kool lagi bergaya...?? Senyum lebar kenyit mata.

Dan.. Err.. Cuba lagi tahun hadapan...! Wahahaha. Kacang pis.

Oh ya! Terima kasih kepada anda, para pengundi sekalian! Respon yang diterima sungguh tidak terpercaya lagi mengagumkan! Kurang lebih TUJUH RATUS daripada anda yang membuang undi. Ini.. Ini.. Ini sumpah osemness...!! Terima kasih daun keladi ada rezeki undilah lagi..! Wahahaha.. Eh.

Seperti yang disebut sebelum ini, Insha-Allah keputusan akhir akan diumumkan pada 31 Disember ini. Pastilah Puan Wardina dan Inche Hadi Pahmi (serta Inche gabbana juga.. *koff koff) akan mengalami satu tempoh masa yang amat sukar lagi mencabar untuk mengadili kelima-lima video yang hebat ini. Jadi sila bersabar dan berilah kami sedikit masa untuk berfikir secara waras dan berbincang sesama kami dalam membuat keputusan yang terbaik, biidznillah.

Baiklah.

Tibalah masa untuk kami memulakan kerja-kerja penghakiman kami. Sila doakan agar Allah menunjukkan kami jalan dan membimbing kami untuk membuat keputusan yang paling adil dan terbaik. Dan semoga keputusan yang dibuat nanti, adalah keputusan yang terbaik untuk Islam, untuk dakwah dan tarbiyyah! Insha-Allah...

Nantikan keputusannya...!

-gabbana-

Berdebar tetapi teruja pada masa yang sama.

4 Caci Maki Puji Muji:

emirhasnan 29/12/2011, 10:37  

mabruk pada semua pemenang !

Anonymous 29/12/2011, 23:16  

bangganya..hehe bukan sebab video sy terpilih(cmana nak terpilih kalo x buat..huhu)...tp banggga sebab 2 video ja sy undi, alhmdlh kedua2nya berada di dua tangga teratas..hehe btw,video2 lain menarik jugak tp sebab busy so sy x sempat tengok..maka undian sy agak berat sebelah,maaf=(

Anonymous 30/12/2011, 00:21  

assalamualaikum..hmm..minta maaf..saya tertanya ada x video yg tajuknya gegarkn tanah ini? video tu x termasuk dlm video penyertaan ke? sbb masa di awal2 dlu, video ni published di youtube. tapi, x ada dlm blog APG ni..

blueberry muffin 01/01/2012, 20:04  

sy suka vid best fren till jannah..reminds me of my bestie since darjah 4 yg mati dlm tidur awal 2011. hes so lucky.i hope i could die like him.die in sleep.rise in heaven :)

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP