20 August 2011

Bersegeralah Mendapatkan Bulatan Gembira!

[Kredit]

Pagi semalam saya berbalas-balas mesej dengan salah seorang hadek kesayangan *koff koff* bulatan gembira saya, berkaitan isu pengurusan logistik untuk program hari ini. Dan memandangkan programnya agak mega dan giga, banyak perkara perlu diberi perhatian; risau kalau ada yang terlepas pandang lantas mengganggu perjalanan program.

Dalam sibuk bermesej, saya sempat mengusik hadek tersebut. Ikuti perbualan kami... 

Saya: [Inche N], ada berita baik, berita neutral ngn berita buruk. Nk dgr mana satu dulu?

[Inche N]: berita neutral, then berita baik. berita buruk xnk dgr. ignorance is a bliss. haha. =p xkesah pn. mane2 je dulu.

Saya: Haha.. Ok yg neutral dulu. Esok antum* kumpul kt kl sentral. Nnt iA ada abg2 yg akn dtg amik. ;) ok? Berita baik... Hehe..

*korang

[Inche N]: yaa... mantap skali. bg brita buruk dulu leh?

Saya: Haha.. Td kata memana pn ok. Berita baik ah dulu! hehe.. ;) iA yuran [program] korang akan disponsor. ;D tp ntok sr, korang digalakkan ntok infaq. Latih diri. Hoho.. So bleh x nnt cnfirmkan jumlah sebnr 1st year yg g?

[Inche N]: bleh. nnt kami cnfirmkn. anggaran dlm 40 kot.

Saya: Okayh. Bersedia ntok berita buruk.....?

[Inche N]: ;)

Saya: Erk. Ok. Berita buruknya adalah.... Sy R* GLE GLE GLE GLE kt korang sume....! ='(

*Rindu. Bahasa yang kami gunakan di dalam bulatan gembira kami. Aman.

...

...

[Inche N]: 'sesungguhnya di sekitar arasy allah ada mimbar2 dr cahaya. di atasnya ada kaum yg b'pakaian cahaya, wajah2 mereka b'cahaya. mereka bukan para nabi, bukan syuhada. dan para nabi dan syuhada cmburu pd mereka krana kdudukan mereka di sisi allah' shbt b'tnya 'siapa mereka wahai rasulullah?' bgnda b'sbda 'mereka adalah org2 yg slg m;cntai krana allah, b'saudara krana allah, n saling mengunjungi krana allah.'
(hadith ditakhrij al-hafiz iraqi, prawinya thiqah)

berita BAIK rasulullah utk org yg merindui krana allah. ;)

Saya: [terkedu] 

....

Saya: ='D kalau [Inche N] ada kt sini, mesti dh pengsn x boleh bernfs sbb sy nk peluk kuat2! Hoho.. Jzkk akhi...

[Inche N]: help... cannot... breathe... huhu. =p

Perbualan tamat.

Uhm uhm.

Sila berlari-lari anak sekarang, sambil mendepakan tangan dan menjerit sekuat hati, "Woaaaahhh saya cemburu tahap gaban dengan Inche gabbana....!"

Gelak kecil tutup mulut.

Itulah, saya dah pesan sejak awal-awal lagi. Bulatan gembira ni, baaaanyyaaaakkk sangat faedah dan keseronokan yang ada padanya. Dah nama pon bulatan gembira.

Dan hanya mereka yang menyertai bulatan gembira secara konsisten dan seriyes sahaja yang boleh faham kesignifikan kata-kata saya.

Kepada anda yang masih belum berpeluang merasakan betapa nikmatnya berbulatan gembira..

Wasa ri'u! Bersegeralah! Bersegeralah mendapatkan bulatan gembira sekarang juga...! (Lagu latar belakang: Jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama... Wahahaha..)

Terima kasih Allah untuk bulatan gembira ini. Terima kasih Allah untuk ukhuwwah ini.

Senyum.

-gabbana-

Ini adalah auto-post. Jadi maaf untuk sebarang kecacatan pada post ini. Insha-Allah saya akan betulkan bila saya dah balik nanti. Sebagai seorang perfectionist yang bergaya, saya sama sekali tidak akan menghampakan anda. Wahahaha..

Selamat memburu Lailatul Qadr! xD

17 Caci Maki Puji Muji:

doubleT 20/08/2011, 14:47  

subhanallah.. ^^

yg baca ni pun terasa gembiranya.

Anonymous 20/08/2011, 16:04  

kantoi name lagi..p edit name inche N tu.=)

Anonymous 20/08/2011, 16:53  

inche N = inche N***, adeyh(=_=")
hehe~

yui92 20/08/2011, 19:10  

seronok baca... tp xpernah merasa sendiri =p

Inche gabbana 21/08/2011, 10:44  

doubleT: alhamdulillah.. seronok dpt berkongsi kegembiraan ngn anda semua! ;D

Inche gabbana 21/08/2011, 10:45  

enonimus I: haih.. -____-" mekaseh atas teguran.

tulah akibatnya menulis dalam keadaan separa sedar. hohoho..

Inche gabbana 21/08/2011, 10:45  

enonimus II: yaaaaa. sudah ditukar.. ^^" terima kasih.

Inche gabbana 21/08/2011, 10:46  

yui92: jadi apa tunggu lagi..? pergi la merasa cepat2...! XD

Nadiah Azli 21/08/2011, 11:49  

=D =D =D

Abe Am 21/08/2011, 14:52  

gambar kat atas sekali tu amik gambar sediri ke pau dari tenet?
sbb yang sebelah kiri sekali tu cam boleh agak sape dia...

al-razi 21/08/2011, 18:32  

alhamdulillah...gembira dgr citer ukhuwah yang yg dijalinkan kerana Allah..moga berterusan IA.

Zulkifli 21/08/2011, 21:29  

Subhanallah. Igtkan akhawat je yg mcm ni. :)

I 22/08/2011, 08:48  

setuju
err...
bahang cinta itu hangat terasa?
^^

Anonymous 22/08/2011, 12:30  

Mantapnye pengisian kali ni. Ana dah pun berbulatan gembira, tapi belum berkesempatan untuk berhadapan dengan situasi macam ini. Cemburu ..

Anonymous 22/08/2011, 15:49  

subhanallah.love keep us together so true:)

pengemisCinta 23/08/2011, 07:53  

subhanallah.

theonewhospilthekopi 23/08/2011, 16:44  

ahhh rindunye bulatan gembira yg hidup camni :(

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP