31 March 2011

Ingkar

Who loves me..?? Allah...! [Kredit Gambar]
 
Bangun pagi gosok gigi,
Tak pernah nak ucap Alhamdulillah,
Terima kasih Allah sebab bagi,
Aku untuk hidup sehari lagi.

Pergi kerja naik keretapi,
Tak pernah nak ucap Bismillah,
Dengan nama Allah aku mulai,
Nikmat berkenderaan setiap hari.

Makan pagi mengisi perut,
Tak pernah nak ucap Subhanallah,
Maha Suci Allah tidak kedekut,
Kurniaan datang tidak berdengkot.

Balik rumah jumpa anak bini,
Tak pernah nak ucap Allahu Akbar,
Allah Maha Besar yang memberi,
Kasih dan sayang tersemat di hati.

Ketika solat hati melayang,
Ke mana Nabi, Ke mana Allah,
Tidak pula Allah meradang,
Tarik balik nikmat tersayang.

Ya Allah! Ingkarnya hambaMu ini!
Sedangkan Kau ciptakan aku,
Tidak lain untuk mengabdikan diri,
Dari awal sehingga mati!

Ya Allah! Hinanya hambaMu ini!
Sedangkan Kau jadikan aku,
Untuk mentadbir alam dan bumi,
Tunduk patuh kepada Ilahi!

Ampunkan aku Ya Allah Ya Rabbi,
Dosaku bertimbun nodaku membukit!
Matikan aku senang diredhai,
Moga bertemuMu di syurga abadi.

-gabbana-

1 Caci Maki Puji Muji:

aurora 19/05/2012, 09:12  

inche gabbana, kita patut baca post ni dengan nada biasa ke, patut nyanyi ikut tone "bangun pagi gosok gigi"?. . anyway, nice one. :)

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP