4 November 2010

Pak Cik Dah Masuk Isyak Ke?

Siot.

Saya baharu sahaja selesai solat sunat ba'diyah Isyak di surau KLCC di tingkat Concourse. Saya memandang-mandang ke belakang dan melihat ada dua orang kanak-kanak yang saya pasti sudah mencapai usia akil baligh. Mereka kelihatan basah, baru lepas mengambil wudhu' gamaknya. Dan mereka kelihatan sedikit lost.

Saya bangun dan berjalan ke arah tempat saya meletakkan beg, beg yang sama dalam kisah 'Cerita Ini Sangat Seram. Betul Saya Tak Bohong.' Tiba-tiba salah seorang daripada kanak-kanak tadi, mendekati saya sambil membuat muka yang meminta simpati (saya rasalah!) sambil berkata,

"Pak Cik, dah masuk Isyak ke..?"

Wuwuwuwu... TT__TT

Tua sangat ke aku? Kata hati saya dengan spontan.

Tetapi saya dengan penuh berbudi bahasa dan bergaya membalas pertanyaan kanak-kanak itu dengan mengatakan ya isyak dah masuk sambil menunjukkan kepada beberapa orang yang sedang bersolat jemaah Isyak di depan. 

Saya kemudian melangkah keluar dari surau, mengambil kasut dengan cermat sambil kepala otak terus memutarkan babak sadis yang baru sahaja berlaku. Terasa seperti hendak menangis. Saya tahu muka saya agak matang dan macho, tetapi pak cik..? You made my day, thank you very much.

Mungkinkah ini wajah yang dilihat oleh kanak-kanak itu..? TT_TT
Betul-betul terasa seperti ada batu besar yang jatuh menghempap kepala.

Adeh.

-gabbana-

11 Caci Maki Puji Muji:

Mohammad Aiman 04/11/2010, 23:46  

wohoohoo!!

Aiman Amri LIKEY LIKEY!!

hmdnzr 05/11/2010, 00:07  

bahahahhaa. sabaq!

like like
like like

tua dari segi paras rupa. tapi dalam hati masih muda remaja.

Inche gabbana 05/11/2010, 01:46  

TT_TT aiman, terima kasih kerana being very sapotif.

Inche gabbana 05/11/2010, 01:46  

inche hamdan, tbe2 saya jatuh cinta pada anda.. boleh?? wahahaha.. ;D

*muntah hijau*

xhilmi 05/11/2010, 03:30  

dah tua erk anda.. hahaha

Anonymous 05/11/2010, 04:48  

Terima kasih PAKCIK, kerana sudi berkongsi cerita ni.

Inche gabbana 05/11/2010, 10:35  

inche xhilmi, tua kalau bandingkan ngan budak 5 tahun.

tapi masih muda kacak bergaya kalau bandingkan dengan pakcik 67 tahun! wahahaha.. ;D

Inche gabbana 05/11/2010, 10:35  

anonymous, anda teringin nak makan masak lemak selipar x untuk makan tgh hari nanti..? -___-"

IMANSHAH 05/11/2010, 22:00  

kalau ekau pakcik

aku ni apo..atok kot

Inche gabbana 05/11/2010, 22:35  

hihihi.. saya tak cakap pape... ;p

7 13/12/2013, 18:59  

hehehhe....sabar la pakcik...

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP