17 October 2010

Ok sumpah malu...


Ok saya terpaksa juga menulis post ini walaupun faktanya saya baru sahaja menulis sebuah post kurang lebih dua jam yang lalu. Ini memang jarang-jarang berlaku. Sungguh ajaib. Adakah saya sudah dirasuk oleh Inche Hamdan..? Hihihi..

Ok kembali kepada tajuk asal perbincangan kita. Anda tahu apa yang terjadi? Memang sungguh memalukan...

Selepas habis menulis post 'Saya penat tahu...??' lantas berasa gembira dan berpuas hati kerana berjaya menghapdet blog pada hari Ahad, saya terus mandi dan bersiap-siap untuk pergi ke Masjid as-Sabirin untuk bersolat Maghrib berjemaah.

Saya memilih untuk memakai jubah hijau buatan Moroko yang dihadiahkan kepada saya oleh Inche Nik Hazwan. Oh memang sungguh sewit. Jubah itu nipis kainnya dan juga ber'hood.' Maka sudah tentu saya nampak cool dan vogue apabila memakainya. Wahahaha.. ^^"

Ok sekarang tiba pada saat yang sangat mengerikan. Anda sudah bersedia..? Betul? Saya nasihatkan anda siap-siapkan diri anda dahulu sebelum membaca perenggan yang seterusnya. Ok 1,2,3...

Ketika saya sedang rukuk untuk rakaat yang ketiga, saya perasan anda benda yang agak berlainan dengan jubah saya. Eh apa yang tak kena ye, getus hati saya. Maka mulai saat itu kekhusyukan saya terganggu dengan teruknya. Kepala otak saya ligat berfikir apakah yang berlainan dengan jubah saya itu. Dan... Ting! Saya berjaya menyelesaikan misteri itu.

Saya pakai jubah terbalik.


Wahahahahahaha.. Sumpah malu! Selepas habis solat, saya terus bergegas keluar kerana amat malu dan sungguh khuatir kalau ada orang lain yang perasan. Tapi saya rasa saya berjaya menyembunyikan fakta yang cukup memalukan itu kerana apabila saya bertanya kepada Puan Mama saya sama ada dia perasan ada sesuatu yang berbeza pada jubah saya atau tidak, dia tidak dapat mengesan apa-apa yang berlainan.

Wahahahaha..

Seriyes saya membayangkan saya sedang terjun daripada hujung cerun yang tinggi di tepi Laut Mediterranean...

-gabbana- 

18 Caci Maki Puji Muji:

IMANSHAH 17/10/2010, 20:18  

takpe ALlah tidak melihat jubah anda yg terbalik,,tetapi amalan anda yang penuh ikhlas, khusyuk dan tawadduk..

Hati2 jagan pakai baju koyak Adam!!

hmdnzr 17/10/2010, 21:31  

amboi encik gabbana.
setepek na kena dekat muka saya
BAHAHAHHAHAAHA
belilah kurta
serius lagi selesa.
tak tipu.
dan tak pernahlah berjemaah pakai jubah terbalik macam kome. BHAHAHAHAH

Inche gabbana 17/10/2010, 22:02  

TT__TT Terima kasih cikgu. Teringat pula ketika umrah dulu; baju saya ditarik-tarik ketika nak mencium hajarul aswad, sampai terkoyak rabak!

dan yg lebih lucu, saya langsung tak menyedarinya sampailah ada seorang lelaki yang baik hati menegurnya.

patutlah semua org pandang saya dgn pandangan yg pelik! wahahaha.. *lagi malu*

Inche gabbana 17/10/2010, 22:03  

inche hamdan, terima kasih byk2 atas cacian itu. hahaha..

tp sumpah, mmg cukup memalukan. sy rasa muka saya ketika itu lebih merah daripada proton saga SE berwarna merah!

hmdnzr 17/10/2010, 23:03  

hahahahahhaahaha.
wow nampaknya kalau kome baju terbalik masa berjemaah tidak ada apa-apalah. saya lagi teruk, tersilap masa untuk speaking test MUET. dah konfiden nak daftar nama. rupa2nya keesokan harinya. terus ambil beg dan blah tanpa memandang ke calon-calon lain. semua itu bukanlah perkara yang memalukan rasanya, tetapi lebih kepada pengalaman dalam kehidupan. *cewah ayat control!*
bahahahahha

Mohammad Aiman 18/10/2010, 00:17  

sedarkah abang, bahawa abang lari keluar dari situ sebab malu, takut orang nampak atau perasan..
namun abang sendiri promote dalam blog... aduh, lawak betul.. haha

nice la...
mujurlah bukannya jubah terkoyak..
sebab nampak tulis 'kain nipis'
(otak sy kurang suci kot)

Inche gabbana 18/10/2010, 08:27  

hahahaha.. ok itu sgt vogue dan bergaya. saya amat kagum dgn keyakinan anda Inche Hamdan! ;)

p/s: Eh anda kan org N9? kenapa asyik ber'kome' bagai..??

Inche gabbana 18/10/2010, 08:28  

yela, kat luar tu org nampak, tp bila menulis, mana ada sesapa yg nampak! hehe..

eh hallo? Dalam jubah tu pakai baju ngan kan pelikat ok? gila apa kalau tak pakai apa2 kat dalam tu...! -___-"

hmdnzr 18/10/2010, 19:06  

diversity of language!
bahahaha

IMANSHAH 18/10/2010, 19:44  

kalau kentut tengah solat kuat2 lagi malu an??

anda ada pengalamana??

Inche gabbana 18/10/2010, 20:40  

inche hamdan, saya sgt suka cara anda gelak. buruk tapi comel pd masa yg sama..! wahahaha.. ;D

Inche gabbana 18/10/2010, 20:41  

wahahahaha.. saya tak pernah, tp saya pasti cikgu pernah..! hihihihi... ;p

p/s: pasti malu gila kan...?? tak rasa mcm nak baring tgh2 rel keretapi ke..? wakakaka..

N 18/10/2010, 22:21  

bila lagi nak merasa pakai baju terbalik :p

Inche gabbana 19/10/2010, 11:17  

hahahaha.. yg penting bukan semasa solat berjemaah di masjid..! ^_^'

hmdnzr 19/10/2010, 13:08  

semua perkara yang saya lakukan adalah comel. jangan ambil kisah sangat. sekian terima kasih. buruk kadangkala je tak selalu.
BAHAHAHAHHAA

Inche gabbana 19/10/2010, 14:26  

-___-" baru puji sket dah masuk lif tekan butang dan naik atas. haih.. hehe..

hmdnzr 19/10/2010, 15:14  

bukan naik atas, ianya mengembang!

Inche gabbana 19/10/2010, 17:22  

aik..? bila pulak jadi paul glitter nih..?? hahaha.. *tabik!* =)

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP