3 December 2008

Penat

Hari ini aku penat. Sangat penat. Penat fizikal. Penat emosi. Penat jiwa. Penat fikiran. Penat otak. Penat hati. Semua la penat.

Aku penat.

Kadang-kadang aku rasa nak lari je.. Lari jauh-jauh. Takde sape pon yang boleh kejar.

Kadang-kadang aku rasa nak jerit je.. Jerit sekuat hati. Biar semua orang dengar.

Kadang-kadang aku rasa nak terjun je... Terjun dari gunung masuk gaung. Biar dunia terasa gegar.

Kadang-kadang aku rasa nak marah je.. Tengking semua kat sekeliling. Sebab aku dah hilang sabar.

Tapi aku tahu, itu bukan caranya. Takkan selesai masalah punya. Tambah lagi ada.

Alangkah malunya aku untuk rasa penat. Layakkah aku...? Cukup syaratkah aku nak rasa penat nie...?? Haih...

Nasib baik ada 'keluarga.' Dalam penat-penat aku tadi, terasa hilang lelah dan sakit kepala, tengok semua orang gembira. Makan sama-sama. Gelak sama-sama. Duduk berbincang sama-sama. Hilang terus penat di dada. Aku gembira! Aku suka! =)

Ya Tuhan, terima kasih buat segalanya...

-gabbana-

5 Caci Maki Puji Muji:

Anonymous 03/12/2008, 09:53  

kalau penat, silalah berehat.. semoga Allah permudahkan segala urusan adam..

salam ukhuwwah =)

Kenangan Lalu 03/12/2008, 12:07  

(chicken-chop massage)

Inche gabbana 03/12/2008, 15:35  

kalam kalbu: jazakallah khair. tp malulah kat ustaz rahmat abdullah, abdul fattah abu ismail dan even kat akhawat kat dundee tue...! ;)

nyamouq: thanx!!! lamb chop xde ke...?? ;p

Ahmad Zharif Ahmad Zahir 04/12/2008, 01:34  

penat dtg sbb kita refuse tok berhadapan dengan reality, realitinya badan kita perlukan rehat, emosi kita perlukan rakan untuk meluahkan....

Inche gabbana 04/12/2008, 07:21  

thanx zharif... ;) I'll bear that in mind, IAllah...

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP