9 June 2014

Sepuluh Ikhwah Hitam

[Kredit]

Sepuluh ikhwah hitam,
Kena bisik syaitan,
Satu gugur iman,
Ikhwah hitam tinggal sembilan.

Sembilan ikhwah hitam,
Berlumba-lumba dalam amalan,
Satu malas baca Quran,
Ikhwah hitam tinggallah lapan.

Lapan ikhwah hitam,
Bangun malam untuk tawajuh,
Satu tak cukup bersungguh,
Ikhwah hitam tinggal tujuh.

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Jalan ini penuh cubaan,
Siapa tak sanggup jalan dulu!

Tujuh ikhwah hitam, 
Ada aktiviti mukhayyam,
Satu disorok jin Siam,
Ikhwah hitam tinggallah enam.

Enam ikhwah hitam, 
Konon nak pergi berjimba,
Satu futur selamanya,
Ikhwah hitam tinggal lima.

Lima ikhwah hitam,
Nak berBM dengan akhawat,
Satu dah pon selamat,
Ikhwah hitam tinggal empat.

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Jadi ikhwah kena tahan,
Ujian datang bertalu-talu!

Empat ikhwah hitam,
Berdakwah di alam maya,
Satu main Fesbuk punyalah leka,
Ikhwah hitam tinggallah tiga.

Tiga ikhwah hitam,
Nak buat bulatan gembira,
Satu kena serbu jabatan agama,
Ikhwah hitam tinggal lagi dua. 

Dua ikhwah hitam,
Terus teguh hingga sekarang,
Satu syahid pergi berjuang,
Ikhwah hitam tinggal seorang.

Sorong papan tarik papan,
Buah keranji dalam perahu,
Moga tsabat hai ikhwah sekalian,
Menuju redha Allah yang satu!

-gabbana-

Hampa ikhwah hitam yang mana satu..? Eheh. 

9 Caci Maki Puji Muji:

Anonymous 09/06/2014, 14:58  

i nak hidup mulia atau syahid.
er
tapi kenapa kene hitam?
hehe

Anonymous 09/06/2014, 15:19  

ikhwah hitam yg shahid berjihad!! in sua Allah

Anonymous 09/06/2014, 17:51  

akh hitam yg lagi satu tu bole lah dakwah biar lebih ramai :)

Anonymous 09/06/2014, 21:47  

ikhwah hitam yang menikah ... am I right >>>

Anonymous 10/06/2014, 08:04  

Pasai paa hitam? Hmm

Nurul Afifah 10/06/2014, 21:20  

well said. terpukul.

Joy wanabe 11/06/2014, 15:56  

blogwalking:http://joywanabe.blogspot.com

Anonymous 11/06/2014, 17:50  

nchik,ni nak tanyo ni,
maapla kalau soalan ni ta beberapa penting,tapi penting untuk saya,macam mana nak letak credit bawah gambar dalam blog tu ya..?

Anonymous 18/09/2014, 21:14  

Mohon copy noh !

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP