Uswah Clothing

8 April 2013

Ayat-Ayat Jiwang Hidung Berdarah

[Kredit]

Umum mengetahui, dalam dunia perchentaan, semuanya adalah suatu kemungkinan. Semuanya indah-indah belaka. Yang buruk dan hodoh, kelihatan indah dan bergaya. Yang susah dan sukar, jadi mudah dan senang. Rumput dan lalang bertukar menjadi bunga-bungaan mekar dan dedaun hijau segar. Kata orang, kentut pon berbau wangi.

Muntah.

Hari ini, saya nak kongsikan beberapa ungkapan chentan-chentun dan ayat-ayat jiwang yang sering diluahkan oleh pasangan yang sedang hangat berchenta, terutamanya yang masih belum berkahwin. Khalakar pon ada. Yelah, diungkapkan ketika sedang mabuk berchenta kan..? Yang mengarut dan merepek pon banyak. Chenta punya pasal. Disertakan juga komen ringkas saya untuk menunjukkan kepada anda kenapa ayat-ayat ini sungguh amat mengarut dan tidak lagi relevan (tapi mungkin relevan untuk yang sudah mendirikan rumah tangga). 

Kepada anda yang mudah loya dan ada alerjik dengan ayat-ayat sebegini, dinasihatkan untuk sediakan baldi atau beg kertas sebagai langkah berjaga-jaga. Sebarang kejadian sawan, mulut berbuih atau berlari kencang sambil menarik-narik rambut adalah di luar tanggungjawab saya. Eheh.

Baiklah. Anda sudah bersedia..? 

Ayat Jiwang 1: Anda menyempurnakan saya. (Baca: You complete me)

Komen: Mengarut. Mana ada makhluk kat dunia ni yang sempurna..?


Ayat Jiwang 2: Lautan api sanggup ku renangi, gunung tinggi sanggup ku daki!

Komen: Eleh. Ye la tu. Jangankan lautan api, terkena percikan api ketika sedang membakar ayam percik pon dah terpekik terlolong. Naik tangga dua tiga tingkat pon dah termengah-mengah. Apa kes..? Ini semua propaganda Freemason! Eh.


Ayat Jiwang 3: Ambillah pisau ni dan belahlah dada kekanda. Dinda pasti akan ketemu chenta yang tidak pernah berdusta!

Komen: Betul ni..? *ambil pisau daging paling besar dan tajam sambil gelak keji*


Ayat Jiwang 4: I nak sehidup semati dengan you! You jump, I jump!

Komen: Ok pertama, ajal maut tu di tangan Tuhan. Kalau si dia ditakdirkan mati dan giliran anda belum lagi, tiada apa-apa yang boleh anda lakukan. Kedua, apalah bodoh sangat nak mati disebabkan chenta..? Bunuh diri tu haram tahu..??


Ayat Jiwang 5: Ayang, abang chenta ayang dahulu, kini dan selamanya! Forever ever!

Komen: Muntah hijau. Anda anda bebola kristal sakti ke untuk baca apa yang akan berlaku pada masa hadapan..? Untuk kaum perempuan, berhati-hati dengan seperti ini. Ada bau-bau buaya dan kasanova di situ. 


Ayat Jiwang 6: (Chenta jarak jauh) Wahai dinda, coba dinda keluar dan tengok bulan purnama yang bersinar terang itu. Ketahuilah, kita sedang melihat bulan chenta yang sama!

Komen: Pandang kiri, pandang kanan. Shiuhh shiuhhh angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Err.. Sejak bila anda jadi ahli astronomi ni..? Apa faedahnya tengok bulan..? Baik baca Quran. Ahah. 


Ayat Jiwang 7: Tiada apa yang dapat memisahkan chenta kita. Siapa-siapa yang jadi batu penghalang, kita akan tentang!

Komen: Ada. Allah. Ada bran..? 


Ayat Jiwang 8: Anda adalah segala-galanya buat saya. Anda adalah dunia untuk saya!(Baca: You are the world to me)

Komen: Ya..? Coba letak kereta Audi R8 sebuah (untuk lelaki) dan cincin berlian dua puluh lapan karat (untuk perempuan) di hadapan mereka ini. Sekarang tengok mereka pilih yang mana. Eheh.


Ayat Jiwang 9: Kalau you kahwin dengan I, I janji I akan setia sampai mati. Dan I akan penuhi apa sahaja permintaan you, demi kebahagiaan you. I janji sayang!

Komen: I am for yooouuu.. I am for youuuu.. Janji dicapati! Yeaaahh. Eh.


Ayat Jiwang 10: Kalau dinda jadi bulan, kekanda nak jadi si pungguk yang rindukannya. Kalau dinda jadi bunga, kekanda nak jadi si lebah yang menghisap madunya. Dan andai dinda jadi intan berlian, biarkan kekanda jadi jauhari yang mengenal manikamnya. Ewah!

Komen: Hidung berdarah. Anda nak buat dokumentari untuk Diskaberi Cenel ke apa..? Dan hallo..? Ni zaman abad ke dua puluh satu kot, orang main MukaBuku, Pengicau dan Instagram. Mana dah orang pakai bulan, pungguk semua tu. Ketinggalan zaman betul!

Ok cukuplah sepuluh ayat-ayat jiwang untuk hari ini. Risau pula saya nanti ada yang bunuh diri dengan terjun gaung atau merelakan diri digilis keretapi kerana tidak tertahan membaca ayat-ayat yang sumpah geli ini. Wahahaha.. 

Oh, ada beberapa ayat chentan-chentun dan jiwang, tetapi halal dan dibenarkan untuk mengungkapkannya. Itu pon dengan syarat; sama ada sesama jantina bagi yang belum berkahwin dan untuk pasangan yang sudah berkahwin.

Anda sudah bersedia untuk berdarah hidung sekali lagi..? Eheh. Antaranya:

  1. Ana uhibbuka fillah qawiyy jiddan! - Saya chentakan anda kerana Allah, terlalu amat sangat!
  2. Akhi, jom berchenta hingga ke sorga..?
  3. You are my best friend till jannah!
  4. Andai dikau pergi menemuiNya, tunggu daku di pintu sorga.
  5. Tidak akan aku tinggalkan dirimu, sehingga syahid memisahkan kita!
  6. Ana ingin menjadi pemegang kunci sorga enta, agar dapatlah kita masuk sorga bersama. (ok yang ini seriyes muntah darah)
  7. Bunga-bunga chenta kita keranaNya, sudah memekar mewangi. Petiklah satu, dan hiasi ia pada imanmu. Ewah!
  8. You jump, I jump! You jump into the hellfire, I will jump to save you from there! 
  9. Sorga itu terlalu besar untuk seorang. Jom masuk sama-sama..? 
  10. Walau kita dipisahkan oleh jarak yang jauh, ketahuilah, kita berbuka dengan kurma yang sama. Phewwiittt!

Wah! Bagaimana..? Manis tahap potong kaki bukan...?? Wahahaha. 

Berchenta itu tidak salah. Yang selalu buatnya salah dan hodoh, adalah nafsu serakah diri yang sering membuatkan kita terkeluar daripada gelanggang ibadah dan syariah!

Berchenta itu indah. Lebih nikmat dan manis, andai dasar chenta itu adalah iman dan ketaatan kepada Allah!

Dan berchenta itu mudah. Yang sering membuatkannya payah dan susah adalah kerana kesuciannya yang terpalit oleh jahiliyyah!

Jom berchenta kerana Allah! Senyum lebar.

-gabbana-

Err.. Boleh tolong mopkan lantai ni tak..? Banyaknya muntah dan darah... Eheh. 

16 Caci Maki Puji Muji:

CIK GUCCIEY LAVENDER 08/04/2013 12:29  

hahhaha . lawakkk doh .. hampeh ~

Anonymous 08/04/2013 12:48  

Penah dengar "biarlah facebook jadi saksi cinta kita"?

BUWEKKK

Anonymous 08/04/2013 12:50  

yg no 6 tu,ada je faedah tgok bulan.tadabbur alam gitu.cumanya,bkn dorang je yg tgok bulan yg sama.dunia dn seisinya melihat bln yg sama kot! XD

*ouch,hilang keikhwahan

Abdul Munir 08/04/2013 13:17  

Bila dah mabuk cinta,semua benda x nampak..emosi menguasai akal fikiran

Sang ramblar 08/04/2013 13:25  

Wahahahaha! ini serious boleh buat kasik muntah hijau berbaldi-baldi ni.
btw, nice one!

Siti Noraini Nordin 08/04/2013 13:41  

da takde keje kat ofis gamaknya inche gabbana ni buat entri cenggini ptg2 hari ni..

Anonymous 08/04/2013 13:53  

biarlah aku disini menanti jawaban inche gabbana..hehehe ;)

Anonymous 08/04/2013 16:23  

lawak seh inche! kelar leher aku dibuatnya

Novelgurl 08/04/2013 17:36  

Melting ~

عين 09/04/2013 17:26  

no.10 paling sweet...sesweet kurma
nyam nyam

ibu 6 anak 10/04/2013 08:46  

Salam adik gabbana,

Nak tanyala.. boleh tak ana nak pinang en gabbana ni untuk adik ana? :)

nadiahnoor 23/04/2013 12:21  

hahahaha..
tergelak2 saya baca ...
terbaiklah!
mohon share ye?

Anonymous 22/05/2013 15:13  

help me..a bsket please..puke..puke..
(7 kaler pelangi)

mencari jawapan 18/06/2013 13:52  

kiut! ;D

sarah elf 17/08/2013 08:56  

Hahaha..ya Allah..serius lawak.. tergelak-gelak pagi ni.. hehe..
Assalamualaikum inche gabbana!

serenitypurple 23/02/2014 01:35  

"Walau kita dipisahkan oleh jarak yang jauh, ketahuilah, kita berbuka dengan kurma yang sama. Phewwiittt!"

- manis btui ayat kt atas ni...senyum nmpk lesung pipit : )

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP