17 March 2011

Bengkek Dengan Manusia Yang Bongkak

[Kredit Gambar]

Kita ni hamba je. Hamba yang marhaen yang hina dina. Macam mana hamba nak lawan dengan Tuannya yang Maha Kuasa dan Kaya..?

Sedangkan Jepun yang kemajuannya tahap Mahadewa Kaiou pon boleh tersungkur dengan 'Kun Fayakun'.. 

 ***

In Bangladesh, with has signed a deal with Russia for two nuclear power plants, authorities said they were monitoring events in Japan closely but that they would pursue their plans.

"Our reactors will be third generation and they will be able to with stand even the most powerful earthquake," Bangladesh Atomic Energy Commission chairman, Farid Uddin Ahmed said."

- Source: the Sun, Wednesday March 16 2011, page 2 
***

Ya Allah, bongkaknya manusia ni kan..? Bongkak ke b*ng*k..? La hawla quwwata illa billah... Bang, buka mata (dan hati) besar-besar dan sila belajar daripada negara matahari terbit itu!

Inilah akibatnya bila manusia dah rasa diri lebih hebat dan gah daripada Allah! Tak boleh belah betul..!

"Dan apakah mereka tidak mengadakan perjalanan di muka bumi dan memperhatikan bagaimana akibat (yang diderita) oleh orang-orang sebelum mereka? Orang-orang itu adalah lebih kuat dari mereka (sendiri) dan telah mengolah bumi (tanah) serta memakmurkannya lebih banyak dari apa yang telah mereka makmurkan. Dan telah datang kepada mereka rasul-rasul mereka dengan membawa bukti-bukti yang nyata. Maka Allah sekali-kali tidak berlaku zalim kepada mereka, akan tetapi merekalah yang berlaku zalim kepada diri sendiri.
Kemudian, akibat orang-orang yang mengerjakan kejahatan adalah (azab) yang lebih buruk, karena mereka mendustakan ayat-ayat Allah dan mereka selalu memperolok-oloknya."
[ar-Rum, 30:9-10]


-gabbana- 

6 Caci Maki Puji Muji:

eiffel 17/03/2011, 11:05  

subhanallah~

mungkin klo kena kt batang idong sndiri...time tuh...xley ckp pe da~

IMANSHAH 18/03/2011, 07:40  

tuan tanah lama hamba tidak menjengah di sini..jgn merajuk..

bongok kot!!!!

gabbana 18/03/2011, 14:46  

eiffel: itulah pasal. masalahnya, kalau kena batang idong dia sorang je takpe la jugak. ni semua batang-batang idong yg ada pon kena gak..! hadoilamak.

gabbana 18/03/2011, 14:47  

cikgu: =( cikgu dah sombong skang ni. mentang2 la dah glamor.. hohoho..

apa khabar sekolah bintang..? tak tahu la bila nak turun padang ni... =S

Anonymous 10/04/2011, 23:24  

Ini cerita manusia bongkak di sana ? Bagaimana cerita manusia bongkak di sini ?

Inche gabbana 11/04/2011, 09:54  

manusia bongkak kat sini tak larat dan tak mampu nak tulis, sbb terlalu bongkak dan angkuh. hohoho..

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP