23 December 2011

Pertandingan Video Osem APG '11: Hasil Titik Peluh 7

Alhamdulillah. Sudah genap seminggu hasil-hasil titik peluh para peserta ditayangkan di belog ini. Insha-Allah ini adalah tayangan kedua terakhir. Maknanya, ada satu lagi sesi tayangan selepas ini, sebelum saya membuka kepada sesi undian.

Saya yakin, anda semua akan mengalami kesukaran dalam membuat keputusan. Kebanyakan video yang dihantar memang hebat-hebat belaka! Vavavum..!

Selamat menikmati vide-video yang osem ini di hari Jumaat nan mulia! Semoga meningkatkan iman dan semangat kita untuk terus gigih dan tabah di atas jalan dakwah dan tarbiyyah ini! Senyum nampak gigi.

***


Tukang Buat Video: Nor
Nama Video: Renungan
Tema:
Sinopsis: Video ini kebanyakannya berkisar mengenai realiti umat dan matlamat hidup.. Moga bermanfaat..!




Tukang Buat Video: supersaiya92
Nama Video: Random Story
Tema:
Sinopsis: Ini kisah aku.. Ini mungkin kisah kamu.. Aku bukan sasterawan yang pandai menulis, aku bukan pakar membuat video, I just move on to share with everyone.. Mara menuju Tuhanmu!




Tukang Buat Video: Ohio State Production
Nama Video: Bakat
Tema: Mari Bekerja Dalam Satu Pasukan Heyy!
Sinopsis: Video ini adalah berkonsepkan 'open-interpretation' video, terpulang bagaimana audience mahu interperet kisah disebalik video ini. Tapi, secara general, ia mengisahkan tentang seorang student yang nak join pertadingan video osem APG. Mula-mula dia nak buat video macam sesetengah video lain yang selalu koyak-koyak kertas tu, tapi sebab dia tak pandai melukis, dia hampir give up lah. Lepas tu, dia sedar yg dia boleh ambil gambar (yg merupakan kepakaran dia), so dia gunakan kamera dia utk ambil gambar dan video yang awesome. At the end of the story, bateri kamera dia habis, kemudian kawan dia datang membantu. Hadis yang terakhir tu nak bagitau yg setiap daripada kita adalah setiap bahagian daripada bangunan yg saling mengukuhkan. Setiap manusia ada bakat yang berbeza dan setiap dari kita saling melengkapkan antara satu sama lain.. Walau seawesome mana pun Keluangman, dia tetap perlukan Tiongman.




Tukang Buat Video: Muhammad Faiz bin Pazanon
Nama Video: Gergasi, Perwira dan Penduduk Kampung
Tema: Syahadatul Haq
Sinopsis: Allah dengan jelas menerangkan bahawa, manusia diciptakan sebagai khalifah di muka bumi. Dalam kehidupan hari ini, telah banyak kerosakan dan  kemusnahan dilakukan oleh manusia sendiri. Namun, tugas  sebagai khalifah diletakkan ke atas para ulama dan ahli-ahli agama sahaja, sedangkan tanggungjawab itu adalah peranan setiap manusia. Rujuk surah Al-Imran : 104. Sekian.




Tukang Buat Video: Tukang Teropong (Penyertaan kedua)
Nama Video: Fight That Worth
Tema: Babai Jahiliyyah
Sinopsis: Apakah yang kita perjuangkan? Adakah berbaloi? Jika berbaloi, adakah diri kita yang menyebabkan kita mengalah? Kiranya video ni nak cakap, dalam diri kita sentiasa ada jahiliyyah, dan saban hari kita bermain tarik tali dengannya. Mereka yang biasanya gaduh dengan jahiliyah diri akan sentiasa mempersiapkan diri, tapi dok siap, power up semua, tak guna kalau sengsorang dan jiwa kita kosong. So eventually dakwah tak jalan. Maka untuk survive, perlu juga support sistem. Kerana apa yang kita perjuangkan adalah worthwhile. ^^




Tukang Buat Video: Hafsah Kamil
Nama Video: Jalan Dakwah Itu, Sumpah Panjang!
Tema: Jalan Dakwah Ini Sumpah Panjang
Sinopsis: Semuanya terinspirasi dari penulisan APG bertajuk: Jalan Dakwah Ini Sumpah Panjang! 1.0 & 2.0.
***

Dah dah. Pergi main jauh-jauh. Pergi sebar-sebarkan video-video osem ni dan kutip saham sorga banyak-banyak..!

Gelak gembira ala-ala Action Kamen.

-gabbana- 

1 Caci Maki Puji Muji:

InaAchik 23/12/2011, 14:42  

assalamualaikum inche gabbana...
wa dah say thanks atas anjuran pertandingan yg mmg osem ini! bagi effect yg mendalam kat wa...

dan ada surat tak rasmi buat lu bro...
http://inaachik.blogspot.com/2011/12/surat-tak-rasmi-buat-inche-gabbana.html

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP