22 December 2011

Pertandingan Video Osem APG '11: Hasil Titik Peluh #6

Tora datang lagi...! Eh.

***


Tukang Buat Video: Krun R. (Penyertaan ketiga)
Nama Video: Resurgence. Intifadah
Tema: Jalan Dakwah Ini Sumpah Panjang (?)
Sinopsis: Semoga video ini membuat semua teruja untuk berjihad.




Tukang Buat Video: Intan Najua Kamal Nasir
Nama Video: Be Strong From The Inside
Tema: Jalan Dakwah Ini Sumpah Panjang
Sinopsis: Video ini adalah based on true story of tukang buat video. Saya ingatkan dengan perubahan pakaian sudah cukup osem untuk memantapkan iman. Rupa-rupanya Allah ada plan yang lagi besar untuk saya. Dan, harapan saya semoga ada yang dapat fahami pengajarannya dalam masa yang lebih pendek dari saya, kerana 4 tahun adalah masa yang sangat panjang. Insya Allah.




Tukang Buat Video: cikgipauh
Nama Video: Apa function saya???
Tema: Saya dan Mengapa Saya Diciptakan
Sinopsis: -




Tukang Buat Video: Syazwan Miswan
Nama Video: Mari Bekerja Dalam Satu Pasukan Heyy!
Tema: Mari Bekerja Dalam Satu Pasukan Heyy!
Sinopsis: Video ini terhasil dari insipirasi program TAMRIN MISG 2011 yang baru sahaja berlangsung sebulan yang lepas.





Tukang Buat Video: O.H.I.O.
Nama Video: Kecil
Tema: Kembara Mencari Redha Ilahi
Sinopsis: Monolog hati untuk kembali kepada fitrah.




Tukang Buat Video: silentdreamer
Nama Video: The Traveler's Dream
Tema: Kembara mencari Redha Ilahi
Sinopsis: Video ini berlatarbelakangkan sajak yang saya karang sendiri (amatur) tentang seorang daie yg disimbolikkan sebagai seorang pengembara yang sedang meniti perjalanannya ke sebuah tempat. Dalam perjalanan, dia melihat dua buah rumah yang mempunyai kumpulan manusia yang berbeza. Tiap-tiap golongan tersebut memberi pedoman dan pengajaran buatnya supaya lebih kuat bekerja demi mencapai keredhaan Allah di akhirat sana.

***

-gabbana-

Dup dap.. Dup dap.. Eh bunyi apa tu..?

0 Caci Maki Puji Muji:

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP