3 January 2013

Pertandingan Video Osem APG '12: Hasil Mahsul #1

[Kredit]


Maaf atas sedikit kelewatan berkongsikan video-video osem yang sudah pon dihantar. Tetapi melalui pemerhatian saya di MukaBuku, sudah banyak video-video yang dikongsikan. Alhamdulillah.

Jujurnya, agak kechiwa dengan jumlah penyertaan untuk Video Osem 2012. Entah mengapa, hanya tujuh belas video yang dihantar berbanding dengan empat puluh tiga video pada tahun sebelumnya.

Sangka saya, pastilah tahun 2012 akan lebih meriah dan rancak lagi, kerana jenama Video Osem itu sudah pon bertapak. Namun saya silap. Dasar syok sendiri. Mungkin tapak yang dibina belum cukup kuat dan utuh lagi agaknya. Adeh.

Tetapi tidak mengapa, banyak pengajaran yang saya peroleh daripada penganjuran Video Osem 2012. Dan oleh sebab jumlah penyertaan tetap melebihi jumlah minimum yang telah saya tetapkan, demi menunaikan janji, pertandingan ini akan tetap diteruskan.

Format pengadilan yang sama akan saya gunakan. Semua video akan ditayangkan terlebih dahulu kepada anda semua. Kemudian anda akan mula mengundi dengan cara undian atas talian. Lima video kategori ALIF dan tiga kategori BAA yang menerima undian tertinggi akan ke pusingan yang seterusnya, di mana video-video ini akan diadili pula hakim-hakim professional iaitu Puan Wardina Safiyyah dan Inche Aiman Azlan beserta dengan seorang penyibok tak sedar diri lagi tak professional yakni.. Err.. Sayalah, siapa lagi?? Wahahaha.. Selepas itu baharulah keputusan pemenang akan diumumkan.

Memandangkan jumlah video yang dihantar tidaklah banyak mana, maka saya kira proses pengundian dan pengumuman keputusan tidak akan mengambil masa yang lama. (Obviyes sangat ke kekechiwaan di situ..? Hohoho..)

Oklah. Marilah kita menikmati video-video yang dihantar untuk Pertandingan Video Osem APG 2012! Moga anda yang berpenat-lelah, berpeluh ketiak menghasilkannya video-video ini akan mendapat saham-saham sorga yang berlipat-kali ganda! Setiap jiwa yang tersentuh akibat menonton video anda ini, perrgghhh, ganjarannya jauh lebih bermakna daripada seluruh dunia dan seisinya tahu...?? Aiwah!

Marilah!



Kategori: ALIF
Tukang Buat Video: Burung Kecil
Nama Video: Navigator
Tema: Pengalaman dilanggar Makcik Hidayah
Sinopsis: Video ini mengisahkan sekumpulan pelajar melancong ke Alberta yang terkenal dengan kawasan pergunungan dan hutan yang cantik. Semasa dalam perjalanan, mereka sesat. ini kerana mereka hanya bergantung kepada peta sebagai petunjuk jalan walaupun mempunyai gps. ni dapat dikaitkan dengan keadaan sekarang dimana manusia mengetahui akan kewujudan dan kepentingan Quran sebagai petunjuk hidup, namun masih berdegil untuk menggunakan sumber lain seperti buku yang tidak setanding Quran. Pada masa itu mereka sedar dan menjadikan Quran sebagai teman hidup mereka.   




Kategori: ALIF
Tukang Buat Video: Pijah, Furas & Nuizil Hira
Nama Video: Freond: The Loving One
Tema: Erti Persahabatan Yang Hoyeaahhh
Sinopsis: An anime screenplay about friendship based on hadith Rasulullah SAW.




Kategori: BAA
Tukang Buat Video: Espresso Media

Nama Video: Hidayah
Sinopsis: The narrator once hated Islam and Muslims especially as he had bad experience with the later in the past. However, when he overheard the recitation of the Quran (Surah Taha, verse 1 to 5) by his classmate, named Hidayah,he started to open up toward Islam. He did his own research and even once mistaken as a Muslim by one Muslim. He seeked help from Hidayah and she helped her without breaking the law of syaria'. In the end, he embraced Islam and felt blessed to be given hidayah from Allah SWT. 

Ok cukup dulu untuk kali ini.

Uhm masih banyak video-video penyertaan yang belum di'awam'kan. Selagi anda tidak meng'awam'kan video anda, selagi itu saya tidak boleh menayangkannya di sini. Dan sekiranya berlarutan untuk sekian lama, saya terpaksa membatalkan penyertaan anda kerana mengakibatkan pertandingan ini tertangguh. Harap maklum.

Oh dan juga... Err.. Kepada anda yang pernah menyatakan minat untuk menaja hadiah-hadiah pertandingan.. Batuk. Adakah anda masih berminat..? Hohoho.. Sekiranya ya, sila email saya secara peribadi dan in shaa Allah, kita akan berbincang lebih lanjut di situ. Lebih mudah dan efisien begitu. Senyum. 

Nantikan lebih banyak video-video osem selepas ini! Moga bermanfaat dunia akhirat!

-gabbana-

Penat dan garu kepala bila mana terpaksa anjurkan pertandingan sebegini seorang-seorang. Bagaimana agaknya saya mampu lakukannya tahun lepas ya..? Uhhmm.

Untuk tahun ini, mungkin terpaksa pertimbangkan dengan seriyes sama ada mahu teruskan pertandingan video osem ini atau pon tidak.       

13 Caci Maki Puji Muji:

Malus domestica 03/01/2013, 09:21  

teruskan pertandingan ni, saham akhirat utk APG mesti ade gak :)

kicap + masin :) 03/01/2013, 09:38  

ehem . saya pon agak kechiwa , apabila inche gabbana menatakan bhwa penyertaan adalah skit . sedih plak rase . huhu . T.T

akhmaq dzalil 03/01/2013, 09:47  

alaaa ~~~

sye newbie dlm gerak kerja osem ni, so mintak tunjuk ajar ye semua
sye bru tau pasal contest ni, dan ade terdetik rasa hati nak masuk, walaupun x de pengalaman buat video ...
apa apa pun , fastaqim ya akhi. Sekecil2 pun orait sjer asalkan istiqamah XD

stress exam 03/01/2013, 10:35  

tahun ni sorang2, tahun depan mana tahu kot bidadri boleh tolong sekali anjurkan... ops!!!

Dear Bella 03/01/2013, 11:07  

Ala... Jgn kechewa...
harap tahun ni ada lagi pertandingan ni...
InsyaAllah join...
Tahun lepas tak sempat nak hantar video....

Anonymous 03/01/2013, 11:34  

assalamualaikum.
encikk, teruskan je!
why would number put you down?!!

Adlan Khalidi 03/01/2013, 13:48  

Salam. Tak sabar nak tengok video ni semua bila dah di public kan..

Muaz Faris 03/01/2013, 15:07  

teruskan usaha ini.. sudah bertapak tapi hanya perlu kasi kuat tanah itu..

:-)

Anonymous 03/01/2013, 15:54  

mcm mana nk undi atas talian?

simon malik 03/01/2013, 18:14  

Mgkn sbb xde video yg 'bocor' mcm tahun lepas kot. Kirenyer promotion kurg kot. Ramai tak meleleh nk join.

Tak pun ramai yg fokus on isu syria and palestin

Tak per, sy sokong pertandingan nih diteruskan tahun dpn ^^

Anonymous 03/01/2013, 20:51  

Dalam blog Aiman Azlan ada cakap yang nombor tidak menggambarkan kekuatan. Rasulullah S.A.W dulu pun mula berdakwah sikit yang menerimanya. Yang penting Allah S.W.T tengok usaha dan bukannya keputusan. Wallahualam. :)

Ainn Hazwany 03/01/2013, 22:48  

Teruskan teruskan inche teruskannn !!!! :D

Anonymous 09/01/2013, 22:10  

Salam IG. Anjurkanlah lagi tahu hadapan. Mungkin ramai tak hantar sebab ada spesifikasi tajuk. Orang biasanya suka sekiranya mereka bebas berkarya dgn syarat dalam konteks Islam. Mereka terkejut mungkin. Teruskan usaha IG !

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP