24 September 2011

Menjadi Pengundi Pendaftar Itu Kool

Setelah lama bertangguh, pagi tadi saya akhirnya secara rasminya menjadi pengundi sah yang berdaftar.

Pilihanraya sudah tidak jauh dari sekarang. Pasti. Tidak sabar menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang rakyat Malaysia yang berdaulat, terjamin haknya mengikut perlembagaan persekutuan dan undang-undang tubuh kerajaan negeri.

Pandang kiri, pandang kanan. Pandang atas, tangan letak di dada. 




"Ingatlah, walau apa pun yang terjadi, Malaysia ini negara anda. Ia negara kita. Mari kita mengundi...!" 

Kalau bukan kita yang hendak mengubah negara kita sendiri, siapa lagi..?

Sudahkah anda mendaftar...?

-gabbana-

10 Caci Maki Puji Muji:

zayed 24/09/2011, 21:17  

x cukop umoq lagi..hehe

Novelgurl 24/09/2011, 22:01  

almk blm !

saya.anak.merdeka 24/09/2011, 23:14  

tp inche gabbana,nk masuk list spr ambk masa berbulan2 jgk...sy dftr bulan 2 hari tu, bulan 9 baru ada dlm rekod...

kpd yg blom n dh cukuppppp umor cepat2 dftar....jgn bising sorang2 x pueh ati dgn kerajaan ke apa...kita buktikan scr hitam putih...hoyeah!!!

incik neng 25/09/2011, 11:27  

dari dulu aku dah syak promovid ni memang catchy

macam lagu pisang la sirih pisang.
ik3

Anonymous 25/09/2011, 15:47  

bukan x mau undi tapi x reti nak mendaftar
lagi pulak dok jauh
bongok tak?huhu...

Nur 25/09/2011, 17:06  

lebey krg r...

Clarky Afif 25/09/2011, 18:54  

saya sudah!
saya berdaftar di Parlimen Batu!
ada pula? hihi

saya.anak.merdeka 25/09/2011, 20:15  

senang je nk daftar...
1) hangpa pi pejabat pos,then habaq nk daftar jd pengundi....pejabat pos tang mana pon takpa asai ada IC sudah....
2) daftar ngan penghulu kmpung...cam kawan saya buat...(kalu dok kmpg la...)

saya.anak.merdeka 25/09/2011, 20:17  

correction...dftr ngan tok penghulu means dia tolong daftarkan ...(paham ka?)

~daLucky0ne~ 14/12/2011, 18:12  

tetibe curious...nape msti politics 4 dummies?

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP