12 August 2010

Lawatan Muhibbah ke STAR

Salaam a'laikum warah matullah!

Fuh, akhirnya dapat update gak blog ni..! Hehe.. ^^" Oh oh, sebelum terlupa...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK...!!!

Dan selamat mengimarahkannya...! ;) (ye la kalau Ramdhan kosong tak berisi, tak guna jugak kan sambut Ramadhan dengan kompang bunga manggar bagai...)

Anyway... Alhamdulillah Isnin lepas saya berkesempatan untuk pergi menziarahi sekolah dan cikgu-cikgi yang terchenta di Ipoh.. Walaweh...!!! Tak tergambar perasaan seronoknya dapat pergi melawat alma mater saya...! ;D

(Ok untuk pengetahuan semua, saya memang 'agak' rajin pergi melawat sekolah lama saya. At least setahun tu 2-3 kali la jugak.. Hihihi..)

Yang paling bestnya sebab dapat jumpa ramai cikgu-cikgi yang amat-amat dirindui...! Woohoooo..! Walau pun dah ramai cikgu-cikgi yang dah takde (berpindah, bersara, dan lain-lain sebab..) tapi alhamdulillah, masih ramai antara mereka yang masih komited untuk mengajar anak-anak bangsa di STAR.

Antara cikgu-cikgu yang saya berjaya temui di sana termasuklah Puan Asiah, Puan Noorishah, Puan Faezah, Puan Noridah, Puan Faridah, Puan Mastura Suhaimi, Puan Mastura Mokhtar, Puan Fuziah, Puan Julie, Puan Juliana, Ustazah Fatihah Alawiyah, Puan Mok Hei Kok, Miss Chan, Miss Chu, Ustaz Tanusi, Inche Izaheri, Inche King, Inche Zainuddin, Inche Megat, Inche Azli, Inche Shahnun dan beberapa orang tenaga pengajar baru di STAR.

The part yang paling mengharukan adalah layanan cikgu-cikgi terhadap saya selaku murid tua STAR; memang tak berubah dan still macam dulu lagi..! =') Seronok sangat dapat berborak dan bercurahat dengan mereka..!

Pada masa yang sama, agak sedih kerana tidak berpeluang berjumpa dengan guru-guru yang telah bersara wajib seperti Ustaz Mokhtar dan Puan Umaimah. Juga guru-guru yang tidak dapat diketemukan seperti Inche Muhammad dan Cik Ainun.

Anda tahu apa 'Quote of the Day' untuk hari itu...??

"Hey handsome...!"

Yang telah diucapkan dengan penuh tulus dan ikhlas oleh Puan Noorishah..! Hihihi.. ;p

Juga berpeluang untuk bercurahat dengan Ummi Noridah; banyak benda yang dibincangkan dengannya. Alhamdulillah, sangat-sangat bersyukur dan gembira kerana telah diberi peluang olehNya untuk duduk dan berborak dengan Ummi kerana banyak perkara yang dikongsi bersama membawa seribu makna dan pengertian yang sangat berguna.. Benarlah Dia adalah sebaik-baik perancang.. ;)

Sebelum saya bertolak pulang ke Kuala Lumpur, saya sempat duduk dan berborak bersama 3 orang pelajar Form 5; Inche HO, Inche H dan seorang lagi yang sudah saya lupa namanya.. ^^" Maaf seandainya saudara membaca post ini.. Hohoho.. (Nama-nama mereka terpaksa dirahsiakan atas sebab-sebab yang anda akan tahu selepas ini..)

Banyak juga perkara yang sempat diborakkan. Tapi just nak highlight beberapa perkara yang saya rasa AMAT PERLU untuk diberikan perhatian segera. Antaranya adalah dakwaan mereka bahawa PK HEM yang baru (seorang murid tua juga...) adalah terlalu lenient dan memanjakan pelajar. Antara contoh yang diberikan adalah PK HEM itu memberikan 'lampu hijau' untuk pelajar terbang dengan bebasnya di langit biru. Juga tidak kisah pelajar membakar paru-paru mereka, malah dikatakan beliau menasihatkan pelajar untuk pandai-pandailah cover selepas selesai proses pembakaran. -___-"

Antara isu lain yang dibangkitkan adalah ketidakberkesanan dan kemalasan para warden, yang kebanyakannya terdiri daripada cikgu-cikgi yang baru. Walaupun disebut juga seorang dua yang bagus. Juga isu para pelajar tingkatan empat yang seperti tiada hala tuju dan arah hidup (tapi ni macam bias sket.. rasanya semua Form 5 akan cakap benda yang sama.. Hihihi..).

Untuk isu PK HEM dan warden tu, saya memang berhajat untuk panjangkan isu-isu ni kepada STAROBA. Tambahan pula, menurut sumber-sumber yang sangatlah boleh dipercayai, ahli-ahli jawatankuasa baru yang dilantik pada OBW tempoh hari merupakan fresh faces dan aura yang dibawa mereka sangat-sangat disenangi oleh semua pihak. Jadi, besarlah harapan saya reform yang menyeluruh dan berkesan akhirnya dapatlah dilaksanakan..

IAllah kalau tiada aral melintang dan diizinkanNya, saya bercadang untuk ke alma mater saya itu sekali lagi. Kali ini dengan membawa buah tangan yang cukup mahal harganya..! ;)

Cheerios!

-gabbana-

3 Caci Maki Puji Muji:

Mohammad Aiman 13/08/2010, 00:36  

jgn lupa oleh2 untuk saya!
haha..

alang2 dah bertembung kat surau Malaysia Hall..

Inche gabbana 14/08/2010, 23:27  

hahaha.. sorry beb, kau mesti dah byk shopping kat sana kan...?? ;)

incik neng 24/08/2010, 15:06  

dari dulu kini dan akan datang
kau tetap adam cooper yang ak kenal haha
looking good bro ,looking good

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP