13 April 2011

Siapa Penulis Angel Wears Gucci?

Ya.

Itulah yang tertera pada analisa statistik bahagian 'Kata Kunci' (Baca: Keywords) laman sesawang Nuffnang yang saya periksa pada pagi tadi. 

Rupa-rupanya, masih ada usaha-usaha gigih untuk mencari identiti penulis belog marhaen ini.

Ada yang sudah berjaya; siapa lagi kalau bukan si cucu hj. hassan itu. (Anda, sila beri perhatian! Jelir lidah)

Ada juga yang masih tercari-cari... (Ada ke..? Perasannya Inche gabbana ni!)

Eh, tidak bolehkah anda terima sahaja penulis belog ini sebagai Inche gabbana? Bukankah lebih senang dan bergaya begitu..?? Hihihi.. 


Anda rasa-rasalah, Inche gabbana ada macam ni tak..? Hohoho.. [Kredit Gambar]

Apa-apa pon, memang bertujuan untuk menghampakan peminat gila kipas susah mati saya di luar sana (Wah! Sila sila muntah ungu dan biru sekarang juga, saya tidak berkecil hati! Wahaha..), saya tidak berniat untuk mendedahkan identiti saya dalam masa terdekat ini. Mungkin juga untuk selama-lamanya.

Dan kepada anda yang sudah mengenali diri yang hina ini, saya minta tolong agar terus rahsiakan. Kerana saya lebih selesa menulis sebagai Inche gabbana, dan lebih bebas dan senang untuk berkarya apabila anda di luar sana tidak mengenali diri ini. 

Boleh kan..? Bagus. Tepuk bahu.

-gabbana-

65 Caci Maki Puji Muji:

meowwmania 13/04/2011, 09:37  

alaa...dah tawuuu huhuu...

Syariful Bahri 13/04/2011, 09:45  

Saya tak penah lagi dedahkan identiti inche Gabbana.. haha

walaupun dah ramai yg bertanya :P

Unknown 13/04/2011, 10:04  

saya rasa, saya lagi suka membaca tanpa melihat rupa paras.kerana mgkin persepsi saya akn berubah.tipikal, bukan...

sila jgn show off diri anda, inche gabbana. xD

Unknown 13/04/2011, 10:05  

btw, pls vote cerpen sy yg tak seberapa ni kat sini

Kenangan Lalu 13/04/2011, 10:27  

Xkn laki sndiri pon x knal? Muahaha!

Azlin Azman 13/04/2011, 10:30  

dah ada 5 orang tanya saya inche gabbana. kesian. takpe ke saya menghampakan semua tu? saya jawab nama inche, inche gabbana bin inche papa. ~,~

acttly saya pun menyesal sbb tahu identiti enche gabbana. -__-"

SYAMIL 13/04/2011, 10:32  

tak kenal maka tak cinta
tapi kalau dah kenal jatuh cinta susah plak kang
haha

Anonymous 13/04/2011, 11:02  

salam,
saya lagi suka incek gabbana tidak mendedahkan identiti sebenar,
walaupun saya dah ikuti belog ini sejak cerpen akhi yg sangat menyentuh jiwa dipublish.

sebab saya tahu, incek gabbana adalah manusia biasa. takut nanti, bila tahu siapa diri incek yang sebenar, mesej yang cuba disampaikan dari tulisan-tulisan incek yang berharga terabai sebab lebih menilai pemberi mesej berbanding mesej yang disampaikan.

akhir kata, saya lagi suka incek gabbana merahsiakan identiti! :)

safanadia 13/04/2011, 15:18  

rase mcm tau je sape inche gabbana ni..hoho..takpnh bersembang tpi pnh bertemu..choii..lame sudah perkara itu..nway.penulisan kamu sgt bgus..sronok bace.truskan berkarya n berdakwah..

Zulkifli 13/04/2011, 16:34  

Aku teringin untuk mengenali Encik Gabbana yang sebenarnya.
Boleh tengok adakah cakap Encik Gabbana serupa bikin :P
But, I'll respect your wish. I will not try to stalk you anymore. Haha.

Zulkifli 13/04/2011, 16:54  

Tapi, tapi! (cubaan terakhir supaya Encik Gabbana mendedahkan identitinya)

Bukankah seperti dalam cerita Batman itu Bruce Wayne berkata (dalam bahasa Inggeris) Gotham City memerlukan seorang White Knight seperti Harvey yang tidak menyembunyikan identitinya sebagai contoh tauladan dan bukannya seorang yang seperti Batman? Kerana walaupun orang suka Batman, kecurigaan tentang personaliti Batman yang sebenar akan menghalang orang daripada mencontohinya?
Tidakkah anda bersetuju?

Dan bukankah V dari cerita V for Vendetta pun pada akhir cerita mengaku kepada Evie bahawa masa hadapan adalah untuk orang-orang seperti Evie yang tidak bertopeng dan bukan untuk dirinya?

Setelah memberi hujah-hujah yang bernas walaupun daripada sumber-sumber yang boleh dipersoalkan kesuciannya, silalah menimbang semula keputusan anda, Encik Gabbana! :)

Inche gabbana 13/04/2011, 17:15  

meowwmania: -____-" cis. sorang lagi...

pastikan anda rahsiakannya, atau tidak saya akan colek kesemua kucing-kucing anda..! Wahahaha.. eh.

Inche gabbana 13/04/2011, 17:17  

syariful bahri: bagus bagus, lain kali kalau kita bertemu lagi, saya pasti akan mengusap rambut anda dengan penuh kasih syg.. hihihi.. ;)

Inche gabbana 13/04/2011, 17:18  

eiffel: biasalah. itulah namanya manusia. ;)

oh iAllah kalau saya ada masa, saya akan pergi baca cerpen anda itu. ^^ selamat maju jaya!

Inche gabbana 13/04/2011, 17:18  

nyamouq: erk.. bukan dah bercerai ke...? ^__^"

Inche gabbana 13/04/2011, 17:19  

cucu hj. hassan: lima je..?? blom boleh kesian lagi tu. hehe..

hahaha.. saya sgt suka dgn jawapan anda tu! tahniah! inche gabbana bin inche papa..! hahaha..

tu la, baru tau. sapa soh smangat sgt dulu... ;p

Inche gabbana 13/04/2011, 17:20  

syamil: erk. *garu kepala* takkan jatuh cinta punyala.. hohoho..

Inche gabbana 13/04/2011, 17:21  

enonimus: dan saya pula sgt suka dgn komen anda...! xD

Inche gabbana 13/04/2011, 17:21  

safanadia: O__o anda sgt yakin di situ.... uuhhhm... anda pastikah kita pernah bertemu..?

baiklah! terima kasih! selalu2lah datang ziarah ya! ^^

Inche gabbana 13/04/2011, 17:23  

zulkifli: -___-" saya pon teringin sgt nak kenal siapakah gerangan encik zulkifli ini.

sgt sesuatu dan memusykilkan.

saya bukan batman, apatah lagi V. saya hanyalah seorang manusia biasa yg marhaen lagi hina. fulsetop. ;)

pocong 13/04/2011, 18:44  

rahsiakan jer
u don kno me,i don kno u
end of stori
x de filing slain drpd kegembiraan berhuha huha d samping tazkirah zass tahap hoyeah
habis2 kemanisan ukhuwah adalah menyekeh satu sama lain d alam maya dgn penuh kesopanan dan berakhlak mulia
Peace inc ad,err,inc gab.harharhar

btw suke gak poin enonimus.stuju tahap gaban.dunia akan lebih aman.
klo x makin banyak la peminangan raksasa akn dlakukan ke atas bro kite ni ^____________^

pocong 13/04/2011, 18:54  

anyway,impression of internet frens can b so~~~ deceiving...
for all u know,inc gabanna yg kte terbayang rijal ideal cud actually be lady anna,janda branak dua.adakah then kte akn kechiwa kerana x sama imej bliau dgn impression kte n tak mau dah dgr tazkirah2 dr beliau??
lebey bes x tau dr tau.
hehe,jgn marah bro,contoh jer tu...klo nk sekeh silekan...nah kepala lutut.

N 13/04/2011, 19:55  

sebenarnya bila saya baca blog inche gabbana ni, saya selalu anggap inche gabbana adalah halimunan. nak kata orang pun tak, nak kata bukan orang pun tak. jadi biarkan saja saya berperasaan begitu. tak perlu dedahkan identiti sebenar

payung kecil 13/04/2011, 21:57  

ouh saya pun tahu siapa inche gabbana walaupun tak pernah berjumpa..
dah takdir rasa nye saya tahu nama sebenar inche gabbana
anyway,isi penulisan tu yang penting
soal identiti boleh letak ketepi (^_^)
teruskan bagi tazkirah yang 'koyak' lagi :)))

Anonymous 14/04/2011, 08:56  

saya rasa memang tepat pilihan inche untuk rahsiakan identiti.

erm tapi tapi mungkin inche boleh pesan pada teman2 inche utk tak link ke blog ini dgn nama sbnr inche. agak mudah sangat saya terjumpa identiti inche dahulu. huuu.

Inche gabbana 14/04/2011, 09:21  

pocong: hahahahahaha.. saya baca komen anda terus tergelak besar (malam semalam, skang ni pon tergelak lagi...)

eh hallo..? sy boleh jamin yg saya ni seorang jejaka yg bergaya ok..?? xp

hahaha.. mmg kalau boleh nak sekeh skang ni jugak..! oh sy mmg teringin nak berjumpa dgn anda...! ;)

Inche gabbana 14/04/2011, 09:22  

N; wah, kira mcm seorang superhero yg mempunyai kuasa sakti la kan...? kool...!

baiklah! permintaan anda akan dikabulkan! ;)

Inche gabbana 14/04/2011, 09:23  

payung kecil: O__o dunia ini memang kecil bukan..? kawan awak kawan saya, kawan dia kawan awak, kawan saya kawan dia.. hohoho..

iAllah. doakan agar saya terus dikurniakan kekuatan dan kemahuan untuk menulis, biidznillah.. ;)

Inche gabbana 14/04/2011, 09:24  

enonimus: hahaha. kalau dah terjumpa nak buat camne..? takkanlah sy nak halang mereka taruk nama sy yg sebenar. oh tidaklah sekritikal itu.

=)

Anonymous 14/04/2011, 09:44  

Saya sudah mengenali diri anda semalam selepas membuat hasil siasatan sendiri. Tapi tidak mahu mendedahkan identiti sebab nanti jadi tak best.

Pernah jumpe ke tak? of coz la. haha. Tapi saya pun nak rahsiakan identiti diri juga. Maka, tak dapat nak bagitahu.

So, kekalkan dengan identiti misteri ini. Kadangkala tarbiyyah di sebalik tabir lebih efektif. Make sure istiqomah tau. Hehe. Jangan jadi macam ana yang tetibe tergantung dek ke'busy'an dunia yang melampau.

v(^_^) Ilal Liqo'.

yg inche tulis dalam email 14/04/2011, 17:10  

ohoho...

ni merupakan post paling provokatif inche gabbana pernah buat. hoh!
(yg paling best tuh, dier cecepat post baru tuh supaya org terlps pandang!)

mungkin kalu saya tidak pernah naik kereta inche gabbana, saya merasakan saya patut tidak mengenali inche gabbana nih. tenet kan luas. takde kereje saya nak cari sapa sebenarnya inche gabbana.
(tapi ada yg still cari tuh... tiu petanda inche gabbana disukai ramai cam roti gardenia)

memandangkan saya selalu bertentang lapan mata dengan inche gabbana, maka tidak perlu saya melepaskan kucing cari beg, hehehe...

well, org kata cara paling baik untuk menyimpan rahsia adalah untuk tidak mengetahui rahsia tersebut!

plus, org dah tau idenity inche gabbana adalah rahsia, bukan confusing identity. kalu confusing lagi menarik, setiap org akan beri jawapan yg berbeza mengenai siapa anda. (teori yg menarik, bleh buat post nih)

saya kenal inche gabbana, inche gabbana kenal saya. komen saya mana satu? inche gabbana tahu apa sign saya

peace~

Inche gabbana 14/04/2011, 17:37  

traveller: hohoho.. nak siasat jugak kan..? cis.

ok IAllah. doakan saya ye..? Sy juga doakan anda agar suatu hari nanti (secepat mungkin) akan dibebaskan daripada kebusyan dunia itu, biidznillah..

jom kita sama-sama kejar sorga! ^^

Inche gabbana 15/04/2011, 09:39  

JE: provokasi ke..? tak rasa mcm provoke sesapa pon.

(Eh btol ke anda ni JE..? Sy rasalah anda orang itu.. hehehe..)

bertentang lapan mata..? eh anda tak pakai cermin kata kan..? Ke saya salah org..? Hhhmmm..

eh terima kasih untuk komen yg berjela-jela..! Wahahaha..

ukhuwwah fillah abadan abadaa, Insha-Allah..

zulaikha 16/04/2011, 13:48  

salam..

i have a hunch of who u r actually, inche gabbana. xpe, nnti saya tanya sendiri kawan saya, sebab kawan saya kawan inche gabbana..

muahahaha...mungkin saya silap, tapi x kisah pown, yang penting mesej2 inche gabbana dalam blog sampai ^^

(menyibuk lagi..*dush2*)

Syariful Bahri 16/04/2011, 19:06  

Sape kawan awak tu Zulaikha?
Hahaha *gelak kejam*

(Oh, nak tau jugak rupenya eh?) ;P

zulaikha 16/04/2011, 20:40  

hahaha~ *buat2 tak faham*

sy tunggu je awak reply, syariful bahri :P

Inche gabbana 17/04/2011, 14:27  

zulaikha: btol, tak penting pon sapa saya ni. saya ni hanyalah hamba Allah yg hina lg marhaen fulsetop.

yg pentin sapa2 pon kita ni, adalah sama ada kita bertaqwa atau tidak di sisinya..! ;)

Inche gabbana 17/04/2011, 14:28  

syariful bahri: errr.... no komen. xp

Sayap Pejuang 30/10/2011, 09:05  

1st time terjumpa blog ni, alhamdulillah... pngisisannya bnar2 mnyentuh hati sy.. tertnya2 juga siapakh Inche Gabbana ni, cara dkwah yg cukup berkesan insya' Allah.. sbb sy sndri juga terkesan dgn bbrape post kamu.. truskn perjuangan, mga Allah redha....dan, jazakallah..

Anonymous 23/01/2012, 15:05  

sy pernah dengar nama ni masa menjauhlah ke Gua N , sahabat2 ketawa secara tiba2 bila mereka sebut nama inche gabbana, anyway.. teruskan berkarya dengan idea yg memang moving forward,

x.minat nak tau sapa IG 28/02/2012, 02:03  

it's not important to know who conveys the message, but the message itself.. i like to know inche gabbana as inche gabbana, not any other else. so that i can 'jaga' hati ni, dan terus membasahkan jiwa dgn pengisian2 dan peringatan2 yg super duper osem. pis ^_^y

Anonymous 19/03/2012, 13:50  

dah tau!xsangka..hehehehe~

tahniah kerana ketidaberjayaan anda merahsiakan diri sendiri ^^

admin 27/03/2012, 16:29  

Salam,inche gabbana ...kamoo sgt OSEM..nice to knowing u adik....;-)

Nuur Husna Ismail 04/05/2012, 03:09  

encik, anda buat saya punya perasaan ingin tahu semakin membuak-buak


* stalking encik punya belog dr pukul 10 mlm, 03/05/12..oh! tak boleh berhenti! *

Anonymous 04/07/2012, 22:57  

1 soalan je. pelis jawab dengan jujur yer!
inche gabbana bukan hlovate kan?
sbb hlovate pun jenis rahsia2 jgk. gheghee.

Nabil 04/08/2012, 17:40  

Kalau x kisah... Boleh tahu x apa pendidikan inche gabbana? pelajar agama ke apa....
Bukan apa, nak mengikut hal 2 berkaitan agama..
bukan boleh sebarangan..
Kalau kami tahu, x timbul keraguan...huhu

« mufida » 06/09/2012, 18:03  

pergh! xtaw lagi nee.. muka troll.

Anonymous 06/09/2012, 18:18  

Tau dah..but it doesnt change my perception to u pon.teruskan menggunakan wadah penulisan utk berdakwah dgn ohsem!lillahi taala!

-I know u..but u dunno me..n its not important-

依之汉 06/09/2012, 18:34  

Kehidupan yang diseliputi rahsia itu sungguh misteri! Inc Gabana adalah misteri itu! Entah atau tidak anda berdekatan rumah saya... Sungguh misteri!

Ummi Rai 06/09/2012, 18:42  

Nasib tak teringin nk thu sape inche perasan fames ni :p huahahaha.Simpan jelah identiti tu utk zaujah anda yerkk :)

silent reader kembang kempis 06/09/2012, 18:59  

duo hlovate (due to mysterious identity) yg mampu menggagahkn mate membace setiap patah perkataan dlm entri yg sometimes imposibru pjgnye :p nikmat penulisan yg dimanfaatkn sebaik mungkin.impressed gila ngn uols (i mean u n hlovate) the mysterious the better? keep on writing!

p/s:jeles dgn org yg dh th,tp grateful sbb xth.uhukss

batman wears crocs 06/09/2012, 21:19  

inche gabbana=hlovate? :O

Anonymous 06/09/2012, 22:04  

saya tahu identiti inche gabana ni selepas satu post tu mengenai adik perempuan inche grad dan kebetulan di fb sebenar inche gabana pun ada gamba g graduation adik ince,haha
dan juga apabila teringat perwatakan inche yg sbenarnya setelah jumpa beberapa kali di program baru lah saya tahu yg inche gabana ini adalah .... hehe
teruskan sembunyikan identiti anda akhi, saya doakan anda terus istiqamah dan tsabat dalam jalan ini^^

anonimes 07/09/2012, 09:23  

biasalah.

daie itu tak sempurna,
qudwah masih tak terbina,
lebih2 lagi di zaman moden penuh noda,
susah nak jadi daie bergaya.

maka lebih cantik rahsiakan identiti untuk memudahkan mesej sampai.
supaya yang lain tidak terpengaruh dengan qudwah yang lalai.
nanti mesej tak sampai.
tangan kita pun terkapai.

eh, ni gara2 baru menulis puisi la ni;-)

Raksasa Gorgon 05/10/2012, 09:50  

I just started reading this blog a month ago..mule2 curious jgk nk tahu sape penulisnye..but rase cam immpossible je nk tahu so i just ignore my curiousity..but then i just found out inche's name on one of his comments..tibe2 teringat plak kat sorang akhi yg pernah jd fasi semasa ana berkonferens riang dulu..and i was like..JACKPOT!!! Mmg x slh lagi, dialah orangnye..based on name and educational background, and tmpt tinggal, exactly the same! Wah sgt tak percaya rase yg ana dpt mmbongkarkan misteri ni..xD

p/s:pd sesiapa yg masih lagi mncari, henti2kn la..bcoz my opinion is, lebih best baca blog ni tanpa kita thu siapa penulisnya..

kpd inche gabbana:keep writing! Ana akn terus mnjd penyokong setia untk blog ini..^-----^

hadek 07/11/2012, 14:15  

Mula bc nukilan pk cik IG(haha) ketika mula2 bertatih mngenali bulatan gumbira sbb kwn suka bc blog ni ketika itu..jatuh cinta pd tulisannya.sgt daebak!!
Ad baik n buruknya klu th identiti 'mkluk2 yg misteri' ini.pnah satu ketika post ttg bkal zaujah(yg tlh dtarik blik) mnjadi spekulasi hgga ad klgn kami membc post tersebut mngatakn "ap yg sy bc seolah2 mngmbrkn kakak ******"..wahh itu br penangan pmbcaan..kesahihan tdklh sy th krn post i2 dtarik b4 sy smpt bc..
Soal usaha2 mncari th indentitas mkluk2 misteri ini pernah dijdkn topik bicara d klgn bbrp kami dan amat suka dgn ucapan seorg teman yg dgn selamba n owsemnye ketika itu"hmm..xpayah..x MENAMBAHKAN IMAN PUNNN!!"..zreettt~~terbaik!!
P/s:setiap org ad pndangan bberza..klu anda setuju alhmdulillah.klu tdak jgn mareh..peace~~
Kata2 dr muhayyah:lihatlah apa yg diperkatakn,bkn pd siapa yg mngataknnya..*wink* selamat beramal~~~:)

Amen Naqib 12/02/2013, 17:56  

saya dah tau siapa inche gabbana.....,hehe. jgn risau, rahsia anda tersimpan rapi. :)

Fathanah 25/06/2013, 13:26  

Biarlah Inche Gabbana kekal dikenali sebagai Inche Gabbana yang misteri.kalau dah terbongkar nanti,tak gempak laa! :)

Anonymous 08/07/2013, 18:18  

Possibility untuk kenal/jumpa Inche Gabbana itu senantiasa ada

cuma tak tahu bila...itu Tuhan tentukan

we will seek you
#cewah
#berangalahkau
haha
:p

farhanimmohd 06/08/2013, 15:25  

walaupun perasaan ingin tahu itu membuak-buak tapi disebabkan ke "inche Gabbana " an yang misteri dan saspens itu yang menyebabkan saya tak pernah miss baca belog ni setiap kali balik rumah.

tambah seronok bila dapat tahu inche gabbana bersekolah di Sekolah Bintang.Antara SBP kegemaran saya.

tak payah lah dedahkan identiti anda.hik :'))

Anonymous 26/07/2014, 15:21  

Hensem je inche gabana ny, x kcewa pnye la.☺

Anonymous 03/08/2014, 13:03  

sori, dah tau, ade org gitau.. die tu bekas guru inche zaman dahulu kala. haha :P

Qalam Jiwa 25/08/2014, 18:32  

http://asyrafulbanat.blogspot.com/2014/08/hawa-convention-special-return.html

salam en Gabbana...tmpang prmte prgram konvensyen Hawa...

bagi yg bermint bleh dapatkn mklumat lanjut di blog sy :)
syukran...

Anonymous 26/10/2014, 20:39  

Assalamualaikum En gabbana.. Sy thu kewujudan Pon sbb duk br baca cerpen belari ke syurga.. Sy ingt jz create tp upenye wujud.. Sy ada bg tulis Tuan sgt sempoi dan mbuat kn sy seronak membaca.. Truskan usaha anda.. Xperlu thu sape anda cukup la apa y anda kongi sgt berguna.. Peace..

Unknown 11/11/2015, 14:04  

Curious sangat, dalam hati berharap at least dapat tengok satu gambar Inche Gabbana di google. Akhirnya sampai ke post ini. Takpe lah kalau mahu rahsiakan identiti Inche Gabbana, saya redha (sedih ada juga sebab curiosity tak terjawab haha) Keep up the good work! Teruskan post dakwah catchy lagi menyentuh iman yang mudah up&down ni. Salam ikhlas dari peminat gila kipas susah mati from Brunei. (for sure bukan saya sorg saja peminat Inche Gabbana di negara Bn ni :D) -N.A

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP