Uswah Clothing

30 August 2013

Menjadi Nabi Yusuf

[Kredit]

Di dalam risalah Daawatuna (Dakwah Kami) nukilan Imam Hassan al-Banna, tertulis di penghujung risalah ini, "Saya yakin kalianlah Yusuf kepada impian ini."

Saya amat tertarik dengan kata-kata ini. Cukup berkuasa. Menghidupkan. Menyegarkan. Seolah-olahnya ia adalah kata-kata sakti yang benar-benar memukau hati-hati dan jiwa-jiwa yang dahagakan pedoman dan bimbingan, setelah sekian lama terdampar di padang pasir kejahilan dan kelemahan yang begitu terik, panas dan meletihkan.

Ewah.

Apa yang sebenarnya yang cuba disampaikan oleh Pakcik Hassan? Mengapa Nabi Yusuf yang dijadikan rujukan? Impian apakah yang dimaksudkan oleh beliau?

Untuk mengetahui dan memahami kata-kata yang ringkas namun meninggalkan kesan yang cukup mendalam ini, sudah tentulah kita perlu sekurang-kurangnya mengetahui dan cuba untuk memahami kisah hidup Nabi Yusuf a.s.. Jika mahu lebih osemness tahap awan guling, kita juga amat wajar sekali mempelajari dan menghayati tafsir surah Yusuf untuk menerokai perjalanan hidup Nabi Allah yang mulia itu agar dapat kita tanggapi kata-kata Pakcik Hassan dengan lebih adil dan benar. 

Siapa Nabi Yusuf? Apakah yang berlaku pada dirinya? Bagaimana perjalanan hidupnya? Mengapa Allah mendedikasikan seluruh surah Yusuf kepada seorang sahaja NabiNya yang hebat ini? Apa kaitan baginda dengan kehidupan kita pada hari ini? 

Ok kalau nak tahu semua itu silalah cari mana-mana buku cerita kisah-kisah Nabi. Wahahaha.

Saya hanya mahu berkongsikan kepada anda poin-poin utama untuk menjelaskan apakah yang dimaksudkan dengan Pakcik Hassan tentang kita menjadi Nabi Yusuf a.s..

Baiklah. 

Sekiranya kita menelusuri kisah Nabi Yusuf a.s, kita akan dapati perjalanan hidup baginda seperti menaiki roller coaster lagaknya; ada naik turunnya, ada laju dan perlahannya. Penuh warna-warni dan teka-teki. Kadang-kadang ada ombak tinggi dan garang; kadangkala airnya tenang dan senang. 

Ok Inche gabbana. Cukuplah bermadah tu. Boleh terus sahaja ke poin utama tak..? 

Mata pandang ke atas. Senyum seorang diri.

Kisahnya bermula apabila Nabi Yusuf a.s. bermimpi "...sebelas bintang, matahari dan bulan; ku lihat semuanya sujud kepadaku." [Yusuf, 12:4]

Sementelah mendengar pengkisahan mimpi si anak yang dikasihi, Nabi Yaakub a.s. menasihati Yusuf agar tidak menceritakan perihal mimpinya itu kepada adik-beradiknya. 

"Wahai anakku, jangan kau ceritakan mimpimu kepada saudara-saudaramu, mereka akan membuat tipu-daya (untuk membinasakan)mu. Sungguh, syaitan itu musuh yang jelas bagi manusia."
[Yusuf, 12:5]

Namun perancangan Allah mendahului segala-galanya. Nabi Yusuf a.s. dicampakkan oleh saudara-saudaranya "...ke dasar sumur agar dia dipungut oleh sebahagian musafir..." [Yusuf, 12:10] dek perasaan hasad dan dengki kepada Yusuf yang lebih disayangi oleh ayah mereka.

Yusuf kemudiannya dijumpai oleh kafilah yang melalui tempat perigi di mana baginda dicampakkan. Baginda kemudiannya diperbudakkan dan dijual dengan harga yang murah di pasar Mesir. Daripada seorang hamba yang dijual dengan harga yang murah, Yusuf tinggal di teratak al-Aziz yang mewah dan serba-serbinya lengkap dan selesa. 

"Dan demikianlah Kami memberikan kedudukan yang baik kepada Yusuf di negeri (Mesir)..."
[Yusuf, 12:21] 

Kemudian, seperti yang kita ketahui, berlakulah suatu noktah hitam dalam perjalanan hidup Nabi Yusuf a.s.. Baginda telah digoda oleh isteri al-Aziz yang terpikat dengan kekacakan dan kesempurnaan rupa paras Yusuf, sehingga sanggup mengajak baginda melakukan maksiat. Kalaulah bukan kerana hidayah daripada Allah dan keteguhan hati Yusuf menahan godaan, sudah pasti baginda juga terjerumus ke dalam lembah maksiat yang jijik dan busuk itu. 

"...Dan Yusuf pun berkehendak kepadanya, sekiranya dia tidak melihat tanda (dari) Tuhannya. Demikianlah Kami palingkan darinya keburukan dan kekejian. Sungguh, dia (Yusuf) termasuk hamba Kami yang terpilih."
[Yusuf, 12:24]

Yusuf akhirnya dipenjarakan kerana mempertahankan keimanan dan kebenaran. Di dalam penjara inilah baginda bertemu dengan dengan orang rakan banduan yang akan mengubah hidupnya di kemudian hari. Salah seorang daripadanya dibebaskan dan bekerja sebagai pelayan kepada raja. Ketika dia dibebaskan, dia berjanji untuk memberitahu perihal Nabi Yusuf yang tidak bersalah itu kepada raja. Namun sekali lagi perancangan Allah mendahului segala-galanya. Si pelayan langsung terlupa untuk bercerita kepada si raja.

Suatu hari si raja bermimpi sesuatu yang pelik sekali. Tiada siapa yang boleh menakwilkan mimpinya itu. Ketika itulah si pelayan, yakni bekas banduan yang pernah dipenjarakan bersama Nabi Yusuf itu teringat akan si Nabi yang masih lagi dipenjarakan. Lantas dia menceritakan kehebatan Nabi Yusuf menakwilkan mimpi, yang kemudiannya berjaya mentafsirkan mimpi si raja dengan cemerlang dan gemilang sekali. Glamor gitu.

Dipendekkan cerita kerana saya sudah mula malas untuk menulis, eh. Kehidupan Nabi Yusuf berubah serta-merta semenjak itu. Baginda diangkat menjadi Menteri Kewangan Mesir yang berjaya menerajui dan menguruskan perbendaharaan Mesir dengan begitu baik sekali. 

Ketika inilah baginda dipertemukan semula dengan saudara-saudaranya yang suatu ketika dahulu pernah mengkhianatinya dengan mencampakkan baginda ke dalam perigi. Namun sesuai dengan taraf baginda sebagai seorang Nabi yang dikasihi Allah, baginda langsung tidak berdendam kepada mereka malah memaafkan mereka kesemuanya.

"Mereka berkata, 'Sungguh Allah telah melebihkan engkau di atas kami, dan sesungguhnya kami adalah orang-orang yang bersalah (berdosa).'

Dia (Yusuf) berkata, 'Pada hari ini tidak ada cercaan terhadap kamu, mudah-mudahan Allah mengampuni kamu. Dan Dia Maha Penyayang di antara para penyayang."
[Yusuf, 12:91-92] 

Akhirnya, baginda dipertemukan semula dengan ayahandanya yang terchenta, Nabi Yaakub a.s. dan sayugia baginda hidup bahagia selama-lamanya (Baca: Happily ever after). 

"Dan dia menaikkan kedua orang tuanya ke atas singgahsana. Dan mereka (semua) tunduk sujud kepadanya (Yusuf). Dan dia (Yusuf) berkata, 'Wahai ayahku! Inilah takwil mimpiku yang dahulu itu. Dan sesungguhnya Tuhanku telah menjadikannya kenyataan. Sesungguhnya Tuhanku telah berbuat baik kepadaku..."
[Yusuf, 12:100]

Tarik nafas. Betulkan tempat duduk.

Ehem. Bagaimana..? Anda sudah berjaya cantumkan kepingan-kepingan jigsaw puzzle nya di situ..? 

Hassan al-Banna mempunyai tumuhaat (impian) yang cukup besar ketika beliau menubuhkan pergerakan Ikhwanul Muslimin. Pasca kejatuhan khilafah Uthmaniyyah pada tahun 1924, beliau berazam untuk menegakkan kembali hukum Allah di muka bumi ini. Namun melihatkan masyarakat yang sudah sakit tenat, dijangkiti oleh pelbagai jenis penyakit kritikal dan membunuh sekaligus, menyebabkan ramai yang patas semangat dan lemah harapan untuk mengembalikan kegemilangan Islam.

Di sinilah Hassan al-Banna meletakkan harapan yang tinggi, agar kita, para dua't yang menyambung mata-mata rantai perjuangan dakwah dan jihad Nabi SAW, menjadi Nabi Yusuf kepada impian dan cita-citanya yang cukup tiinggi dan mulia itu. 

Bagaimana..?

Kata kuncinya adalah tsiqah (percaya), beriman dan redha dengan perancangan dan ketentuan Allah. Ya, sepertimana perjalanan hidup Nabi Yusuf a.s. yang ada naik turunnya dan jatuh bangkitnya, baginda tetap yakin dan berlapang dada dengan perancangan yang telah Allah tetapkan untuknya. 


"Sesungguhnya Tuhanku telah berbuat baik kepadaku, ketika Dia membebaskan aku dari penjara dan ketika membawa kamu dari dusun, setelah syaitan merosak (hubungan) antara aku dengan saudara-saudaraku. Sunggu, Tuhanku Maha lembut terhadap apa yang Dia kehendaki. Sungguh, Dia Yang Maha Mengetahui, Maha Bijaksana."   
[Yusuf, 12:100]

Maka sepertimana lapangnya dada Nabi Yusuf dan baiknya sangkaan baginda terhadap perancangan dan susun atur yang telah ditetapkan oleh Allah, begitu juga seharusnya sikap kita dalam merancang dan melaksanakan agenda kemenangan Islam pada hari ini. 

Meskipon tampak ibaratnya seperti mustahil Islam akan bangkit semula di saat ini.

Walaupon Islam dan umatnya terus dibelasah dan dihambat musuh-musuh Islam dari pelbagai arah dan sisi.

Meski sudah ramai yang putus-asa dan lelah dada akan kemenangan Islam yang tidak kunjung tiba. 

Kerana Islam itu pasti akan naik semula. Islam itu wajib memerintah alam buana semula. Kemenangan Islam itu tidak mungkin boleh dihalang dan ditahan lagi oleh sesiapa atau apa-apa.

Persoalannya bila. Persoalannya bagaimana. Dan persoalan yang lebih utama, siapa yang akan memenangkannya..?

Kita? Atau sekumpulan manusia lain yang Allah pilih dek kegagalan dan kelemahan kita dalam melaksanakan amanah Syahadatul Haq ini...?

Nanges laju-laju. 

Ibrah dari kisah Nabi Yusuf ini juga wajar kita aplikasikan dalam kehidupan sehari-hari kita.   

Ketika kita gagal mendapat keputusan gemilang dalam hekzem kita.

Ketika keadaan ekonomi keluarga yang benar-benar membotakkan kepala.

Ketika kita kehilangan orang yang amat kita sayang dan chenta.

Ketika kita dianiaya dan dizalimi sehingga menyebabkan kita terasa mahu terjun mulut buaya. 

Ketika mad'u yang kita penat-penat kita jala sedikit demi sedikit mula meninggalkan kita.

Semua ini, semua ini adalah ketentuan dan perancangan Allah Yang Maha Esa dan Kuasa. Yang lebih Mengetahui apa yang diperlukan kita. Yang lebih Bijaksana dalam menentukan hala tuju kehidupan kita.

Arakian kita perlu sabar menanggapi semua ini. Kita perlu redha dan berlapang dada dengan musibah yang menimpa diri. Jadilah seperti seorang mu'min yang dikagumi oleh sang Nabi sendiri; bersyukur apabila mendapat nikmat dan bersabar apabila ditimpa bencana. 

Kerana yakinlah, Dia mahu mempersiapkan kita, menjadi Yusuf kepada impian yang lebih agung dan mulia.

"Katakanlah, 'Inilah jalanku; aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak (kamu) kepada Allah dengan yakin, Maha Suci Allah, dan aku tidak termasuk orang-orang musyrik.'"
[Yusuf, 12:108]

Senyum, mata berkaca-kaca.

-gabbana-

29 August 2013

Boleh Beritahu Saya Apa Erti Sebenar Kemerdekaan?

[Kredit]

Apakah erti kemerdekaan buat anda?

Makcik Saodah Berahim, suri rumah, 63 tahun:
"Bagi makcik kemerdekaan itu adalah apabila makcik dapat pergi ke pasar membeli ikan kembung dan cili hijau, kangkung dan buah naga, tanpa ada sebarang gangguan mahupon gejala-gejala sosial yang boleh mengganggu-gugat kelancaran urusan makcik. Itulah erti kemerdekaan yang sebenar. Nyaman!"

Encik Lim Ah Fat, eksekutif bank, 35 tahun:
 "Merdeka? Merdeka bagi saya adalah perasaan ketika minum kopi pekat yang panas lagi menyegarkan di waktu pagi. Aroma kopi yang menyengat lubang hidung itu sudah bisa sahaja membangkitkan bulu roma. Setiap hirupan yang menghidupkan, yang mengalir masuk melalui teka, esofagus dan usus, benar-benar bermakna buat mereka yang menghargainya. Hitam. Mutu. Kualiti. Itulah kemerdekaan buat saya."

Adik Suraya Fiona Aidil Muadzam, pelajar tingkatan dua, 14 tahun:
"Uh oh. Susahnya soalan. Hhmm. Kalau tanya saya, kemerdekaan tu bermaksud mengibarkan bendera Malaysia di kereta dan juga pintu pagar rumah. Pagi-pagi 31 Ogos nanti akan keluar bersama adik-beradik semua, untuk tengok perarakan dan bunga api. Juga menampal poster Dato' Sri Najib di dalam bilik. Err.. Boleh ke macam tu..?"

Professor Azhari Rashid Membungkuwo, pakar sejarah, 55 tahun:
"Bergantung juga kepada kaca mata siapa yang melihat kemerdekaan itu. Indonesia contohnya, mereka memperoleh kemerdekaan daripada Belanda dengan peluh dan darah. Sejarah perjuangan mereka menentang Belanda cukup panjang dan menarik untuk dikaji. Sedangkan Malaysia, kemerdekaan daripada penjajahan British diperoleh dengan begitu kool dan bergaya sekali; tiada pertumpahan darah mahupon acara tarik-menarik rambut. Jadi rakyat Malaysia amat wajar menghargai nilai kemerdekaan. Malaysia masih aman; bersyukurlah!"

Oppa Sing Bue-Yon, artis perasan Korea, 30 tahun:
"Uols nak tahu apa I fikir pasal merdeka...? Betul uols nak tahu? Ok. Pada pendapat I, pada pendapat I la kan, merdeka tu adalah apabila Panas.fm, Ziana.fm, Gerhana.fm dan yang seangkatan dengannya sudah mula menyiarkan lagu 'Tanggal Tigapuluhsatu' dendangan Allahyarham Sudirman. Awwww glams gituuuu!"

Nurul Shakirah Osman, pengikut bulatan gembira tegar, 22 tahun:
"Bismillahirrahmanirrahim. Kalau ikut Pakcik Hasan, erti kemerdekaan bagi umat Islam adalah apabila semua tanah air milik ummah ini berjaya dibebaskan daripada belenggu dan cengkaman penjajahan. Mana-mana sahaja sudut di  muka bumi ini yang ada menyebut 'La ilaha ilallah,' itulah tanah air bagi umat Islam. Ia perlu bebas. Merdeka! Merdeka! Eh tiba-tiba semangat pula." 

Puan Mazita Romli, guru sekolah rendah, 41 tahun:
"Kemerdekaan..? Nak jawapan budak sekolah rendah ke menengah? Eheh. Ok gurau. Err. Kalau tanya saya, merdeka tu bukan sahaja bermaksuh bebas daripada cengkaman penjajahan Barat atau anasir-anasir, tapi jiwa dan minda juga bebas daripada sebarang bentuk penjajahan. Ok itu jawapan skema. Kalau nak tahu apa erti kemerdekaan buat saya, dapat pergi bercuti ke Pualu Krabi tanpa perlu memikirkan tentang nak tanda kertas ujian yang bertimbun-timbun tu! Penat tahu...?? Eh anda tak rekod kan jawapan saya ni..?"

Muhammad Thani Ghannam, rakyat Syria, 19 tahun:
"Kami hanya akan benar-benar merdeka apabila Bashar laknatullah itu dihumban ke dalam neraka jahannam! Dan apabila Islam kembali ditegakkan di bumi Syam! Dan umat Islam kembali bersatu, di bawah satu panji pemerintahan khalifah yang adil dan saksama! Allahu akbar!"

Inche gabbana, penulis belog, umur (terpaksa) dirahsiakan:
"Saya hanya akan merdeka apabila saya berjaya memburu dan meraih chenta dan redhaNya. Saya hanya akan merdeka apabila sudah konpem dibebaskan daripada azab api neraka. Dan saya hanya akan merdeka apabila saya boleh berlari-lari riang sambil menjerit 'Merdeka! Merdeka! Merdeka!' di dalam sorga. Eheh."

Rabi'e bin Amir, perajurit tentera Islam di bawah pemerintahan 'Umar al-Khattab r.a., umur tidak diketahui:
"Allah mendatangkan kami bagi mengeluarkan hamba-hamba (manusia-manusia) dari menjadi hamba kepada hamba (manusia) supaya menjadi hamba kepada Allah yang Maha Esa lagi Maha Perkasa. Dari kesempitan dunia kepada dunia yang lebih luas. Dari kezaliman beragama kepada keadilan Islam."

Bagaimana dengan anda..? Apa erti kemerdekaan buat anda..? 

Merdeka dari siapa...? Merdeka dari apa...? Merdeka yang bagaimana..? 

Adakah kita sudah benar-benar merdeka..? 

Nah, boleh anda beritahu saya apa erti sebenar kemerdekaan..?

-gabbana-

Lama betul tak hapdet belog ni kan..? Dah berkarat bersawang dah ni. Hihihi. Doakan agar saya terus tsabat, biidznillah!

22 August 2013

The Egypt Conflict For Dummies

[Credit]

When I was asked in Twitter, “Who is as-Sisi?” I knew I had to write this post.

Based on the format of Israel-Palestine conflict for Dummies written some time ago, Insya Allah I will be sharing some facts and important points related to the on-going crisis in Egypt right now, for the benefit of everyone.
 

Of course, It would be impossible to tell every single detail in this condensed post, therefore I would only focus on two things for the time being:

1. Important facts regarding the on-going crisis
2. Historical background of the crisis.

 

Hopefully, after going through this post, you will more or less have a clearer picture on what is actually happening in Egypt. Thereafter, it’s my wish that you would share these facts with friends, families, neighbours and that fishmonger who comes every Wednesday! Sadly, there are still a lot of people out there who are still not aware of the actual situation in Egypt and relying heavily on the one-sided garbage we call ‘the Malaysian Mainstream Media’.
 

And if you wish to know more, by all means go ahead and kick-start your own research. If you want to know even more, the only way is by doing a live coverage from Egypt itself. Wah!

Okayy.

*coughs*straightens collar*sits up straight*

Fact #1
Let’s first have a look at Egypt’s history, so we can further understand the socio-political conditions that underlie the turmoil currently happening in Egypt.

 

Egypt itself is rich in history. It was home to one of the earliest civilizations that saw the rise of great monuments such as the pyramids, the Sphinx and the Obelisk (not to mention belly dancing. Eh). Egypt was also the setting of Yusuf’s (pbuh) story that ended happily ever after when he was elected as the financial minister. And to top it off, he was reunited with his dear father, Ya’qub (pbuh) and the rest of his brothers.

Egypt was also a witness to Musa (pbuh) and his brother Harun’s (pbuh) da’wah to the Pharaoh laknatullah ‘alaih. Firaun’s cruelty was clearly mentioned in the Quran when he ordered the extermination of all male babies born to Bani Israel, and murdered his sorcerers who followed Musa and turned their backs against him. Fir’aun and his men were finally drowned in the Red Sea, before he was able to seek repentance from Allah SWT. 

Egypt: The land of the pharaohs. And they still exist today. Oh my. [Credit]

And then there was a warrior named Saifuddin al-Qutuz, who had beaten the ferocious Mongols during his reign in Egypt. There is also Salahuddin al-Ayubi, the hero who liberated Jerusalem from the Crusaders. He also came from Egypt.
 

It’s clear that Egypt is a blessed and significant land not only because it was home to the prophets, but also because it witnessed countless struggles to uphold Islam.
 
Fact #2
The army’s involvement in Egypt’s modern history is not something new. King Farouk, the last monarch of Egypt was overthrown by Muhammad Naquib and Jamal Abdul Nassir, who were both army officers. Muhammad Naquib later went on to become the first president of Egypt, and consequently was overthrown by Jamal Abdul Nassir after only one year in the office! *evil laugh*

 

Anwar Sadat [Credit]
The military reign in Egypt was later continued by Anwar Sadat who was later assassinated by his own officers in the year 1981. Sadat was later replaced by Hosni Mubarak, who ruled Egypt until early 2011 when he was later overthrown by the people during the infamous Arab Spring.
 

From the era of Jamal Abdul Nassir until Hosni Mubarak, martial law was implemented giving absolute power to the military for a period of over 44 years!

Insane.  

Fact #3
The turmoil that is currently happening in Egypt is the result of a military coup on 3rd July 2013, led by General Abdul Fatah as-Sisi to overthrow President Muhammad Mursi. In response, President Mursi’s supporters held protests and peaceful demonstrations all over Egypt, but the focal point was the capital, Cairo.

 

The overthrow of President Mursi was seen by many parties as illegal and illegitimate due to the fact that he won the election fair and square, when he secured more than 51% of the people’s votes. Ironically, the parties that held demonstrations to bring down President Mursi claimed themselves as fighters for democracy.
Irony macaroni.
 
Fact #4
Egypt’s 2011 election, which for the first time in many years was fully transparent and fair, with almost no involvement by the military and deceit by the government, saw al-Huraiyyah wal ‘Adalah (Freedom and Justice Party), the political wing of the Muslim Brotherhood winning big when they managed to gather 37.5% of total votes, followed by the Salafist an-Nur party (27.8%) and al-Wafd party (9.2%). Both FJP and an-Nur are based on Islamic ideology, so indirectly, the Egyptian parliament was dominated by those fighting to uphold Islam. This was an obvious threat to the liberal groups in Egypt.


Freedom and Justice Party, the political wing of the Muslim Brotherhood [Credit]

In the beginning FJP did not want to send a candidate to contest for the Presidency, as it was not their main goal. However, after seeing the potential harm of not contesting, and the greater good that needed to be defended, they decided to send Khairat Shatir to run for the position.
 
However, due to small and petty technical problems, Khairat Shatir’s nomination was cancelled. Muhammad Mursi, the president of FJP, was sent in as the replacement. He officially won the presidential election on 24th June 2012 and became the first democratically-elected Egyptian president.

Fact #5
Prominent figures behind the demonstrations and protests that led to the downfall of President Mursi are Muhammad el-Baradei, Amr Moussa, Hamdeen Sabahi and Hisham Bastawisy, almost all of them losers in Egypt’s presidential election. Do you see what is at play here?
There were claims from Ikhwanul Muslimin that el-Baradei and his men are in bed with the Zionist government of Israel and the United States of America in planning the chaos in Egypt, which ended up overthrowing President Mursi.

El-Baradei was appointed as the new Vice President for the temporary government. This appointment came after protests by many parties who disagreed to the proposition to elect him as the new Prime Minister.

Recently, el-Baradei has resigned as Vice President because he disagreed with the military crackdown that killed protesters in Rabaah Square and the area surrounding it.

 

Hey el-Baradei, that would still leave your hands drenched with the blood of the people of Egypt, you know??
 
Fact #6
It’s an open secret that the US, Israel and other enemies of Islam were behind the scheme to overthrow President Mursi and put an end to FJP domination in the parliament of Egypt.

 

The Tamarrud Campaign, a name given to the anti-Mursi protesters was proven to have received funding from the US, as reported by Al-Jazeera.
 

Among the first actions taken by the temporary government led by President Adly Mansour was to close down the border at Rafah, which President Mursi previously re-opened. This border has been an important lifeline to the Palestinians in obtaining their basic supplies. This closure is proof of the hand-in-hand cooperation between Israel and the new Egyptian government.
 

US and Israel, genuine fighters for democracy..? Pffftttt!!
 
Fact #7
Other Arab countries also played a part in the despicable conspiracy to overthrow President Mursi. As soon as Adly Mansour was appointed as the new president for the temporary government, Saudi Arabia was among the first to send its congratulatory message to Egypt.

 

Saudi Arabia, Kuwait, and the UAE provided funds worth billions of USD to Egypt after the coup d’etat. These countries are notorious for being open adversaries of the Muslim Brotherhood, because of their fear of the Brotherhood’s ideology.
 

It is an open secret that the Saudis and the Americans are brothers. Good brothers indeed. [Credit]

On the other hand, two countries that had been most vocal in protesting the coup are Tunisia and Turkey. The Prime Minister of Turkey, Reccep Tayyib Erdogan did not acknowledge the temporary government led by Adly Mansour and demanded that President Morsi be released and returned to his original position.
 
Fact #8
On July 3rd 2013, General Abdul Fatah as-Sisi announced on national television that the military has taken over power from President Mursi due to his failure to fulfil the demands of Tamarrud and the ultimatum given by the military. President Mursi was arrested in a secret location unknown to anyone besides the military.

 

Who is as-Sisi? He was handpicked by President Mursi to replace Muhammad Hussein Tantawi as the Commander-in-Chief of the Egyptian Armed Forces. He was seen as a moderate figure with a strong religious stand; the most suitable candidate to replace the old Mubarak leftovers. Who would have known that he will be the main player in overthrowing his own boss?
After appointing Adly Mansour as the president for the temporary government, as-Sisi appointed himself as the new Minister of Defence, as well as the Deputy Prime Minister. 

Nice.

It was probably Mursi's biggest fatal mistake to put his trust on as-Sisi. [Credit]

Fact #9
What/Who is Ikhwanul Muslimin (Muslim Brotherhood)?

You must be nuts, asking me to explain about the MB in one single fact..! Eh.

The Muslim Brotherhood (MB) is a da’wah movement founded by Imam Hassan al-Banna in the year 1928, as a direct response to the downfall of the Ottoman Caliphate in the year 1924. The history of this movement is very long and colourful, and suffice to say the history of modern Egypt is heavily influenced by this movement.
 

The clash between the military and the MB is very well known. MB members have suffered mass arrests, imprisonment and torture during the era of Jamal Abdul Nassir, and millions were estimated to have been detained all over Egypt. Many of them were released when Anwar Sadat came to power, but were later captured again when Hosni Mubarak took over. Prominent Brotherhood figures who lost their lives under dictator rule include Sayyid Qutb, Abdul Qadir Audah dan Syaikh al-Faraghli.
 

Since then, the MB was banned from active involvement especially in the political arena, as the rulers saw them as a major threat. However, that didn’t stop MB members from continuing their struggle, albeit behind different names or various organizations.
 

The popularity and influence of the MB amongst the masses is obvious when they were finally allowed to contest in the post-Mubarak elections. It was an easy win in most places, especially in rural areas. The ongoing protests against the overthrow of President Mursi involving millions of Egyptians are another testament to the solid support enjoyed by the movement, now more than 80 years old.
 

To date, the MB plays an important and active role in the socio-political and economic life of Egyptians.

 
Fact #10
[Credit]

The massacre unleashed on the protesters on 14th August 2013 (until this minute) started when the military decided to clear Rabaah Square, al-Nahda Square and Mustafa Mahmud Square in Giza from President Mursi’s supporters. Before this, there were several attacks, amongst them the incident on 8th July 2013, where sharpshooters killed off Mursi’s supporters one by one while they were in the Fajr prayer. This is truly syaitonirrojim!!
 

But the massacre that took place on the 14th of August was mind-boggling in its violence. Not only were people murdered, the mosque was set on fire, the dead bodies of martyrs were burned and some were squashed alive by bulldozers! Total fatalities were quoted differently by different sources, but estimates run to more than 2,200 lives. This is unimaginable cruelty that was compunded by the fact that it was done by the Egyptians to their own people. Some even described the military’s action as a plot by Israelis and the US, on a level or even more despicable than Bashar as-Assad’s killing of his own people and the Israeli occupation in Palestine. Their actions have violated all acceptable human values.
 

The world’s reaction is, as usual, predictable. Heads of state are only capable of condemning the cruel act of as-Sisi and his dogs. Even the US administration, whose hands are smeared through its role in the conspiracy to overthrow Mursi, hypocritically joined the world in condemning the act. Pffttt.
 
Fact #11
What was the real reason behind President Mursi’s overthrow? Or what were the justifications used by Tamarrud and the military to bring down President Mursi?

 

[Credit]
They claimed that President Mursi failed to keep his promises when he was first appointed as the President of Egypt. He had failed to revive the dire economic situation, in addition to other political, economic and social grievances. These include a lack of job opportunities, police brutality and many others.
These were their justifications.
In reality, it is unreasonable to expect President Mursi to resuscitate Egypt from the trauma of the decades-long Mubarak regime after only one year in power. He would need Harry Potter’s wand or magic spells to turn Egypt into a prosperous, peaceful country in the blink of an eye.
 

Nevertheless, President Mursi’s biggest ‘sins’ that caused dissatisfaction amongst his opponents are:
  1. Increased the productivity of wheat production from 20% to 60%
  2. Developed industrial factories producing electronic goods, arms and cars that provide job opportunities and reduce Egypt’s dependence on imports.
  3. Provided freedom to the media, to a point where they were not ashamed to slander him almost every day. Regardless, he handled it with patience. Because he was cool like that. (if it happened in Mubarak’s time, the editor would have gone straight to jail)
  4. Memorized the whole Quran and became imam at the masjid.
  5. Refused to live in the presidential palace and refused private bodyguards.
  6. Supported the fight of the Palestinians, Syrians, and Rohingyans; opened up the Rafah border to help Palestinians. 
  7. Reduced military influence in government.
  8. And many others….

These were the real factors why he was brought down. President Mursi was overthrown because he upheld Islam in his rule. It is fair, just, trustworthy, clean and wise. How can taghut (one who exceeds the limit, worship anything but Allah) and jahilliyah (stupidity or ignorance) sit by the sidelines while such a leader is in power? If they let Mursi and the MB continue unimpeded in bringing about change, they know Islam will rise again. Therefore, they started their evil plans to bring Mursi down.

 

So there.
 

So now you know a thing or two about what is going on in Egypt? As I mentioned earlier, a post this brief might not give a comprehensive understanding on the turmoil that is happening in Egypt. But I believe it is enough for you get a rough picture of the current situation.
 

The on-going crisis must not be taken lightly by any of us. Egypt is a blessed land that needs to be defended. It’s the entry point to liberate al-Quds. And it’s not impossible that it might be the starting point to Islamic victory that is just within reach!
 

I am totally confident, that whatever our Egyptian brothers are facing right now is part of Allah’s test, to eradicate any existing elements of jahiliyyah and taghut, before Allah lifts them to a higher level. What our brothers and sisters are facing in Egypt is a trailer from Allah before he grants us supreme victory!
 

Allahu Akbar!
 

We in Malaysia, keep on sending our prayers for our brothers’ and sisters’ safety and victory in Egypt. Share and spread truthful news and facts about what is currently going on. Educate our society to be aware about what is happening.
 

Because Egypt is not just a country in the Middle East, nor the Egyptians just a group of Arabic people. Egypt is not just a country that holds the legacy of Pharaoh, Haman, and Qarun.
 

It’s not impossible the crisis in Egypt will be prolonged and lead to civil war. Nauzubillah. If that happens, it would be much worse and even more atrocious than what happened in Syria. At least in Syria it’s a clear dispute between Shiite and Sunni, but in Egypt, it’s between brothers of the same belief.
The defeat of Egypt is our defeat too. But if Egypt is victorious, the light of Islam will be shining bright, Insya Allah!
 

You have shown to the world how strong and steadfast you are. You have already won, my brothers and sisters! [Credit]

Narrated by Abu Hurairah: Allah’s Messenger said, 

“He who removes from a believer one of his difficulties of this world, Allah will remove one of his troubles on the Day of Judgement; and he who finds relief for a hard-pressed person, Allah will make things easy for him on the Day of Judgement; he who covers up (the faults) of a Muslim, Allah will cover up (his faults) in this world and in the Hereafter. Allah supports His slave as long as the slave is supportive of his brother; and he who treads the path in search of knowledge, Allah makes that path easy, leading to Paradise for him.”  

[Muslim]

So where does that leave us? Do we turn a blind eye, keep silent and refuse to hear? While our brothers and sisters are being victimized, slaughtered and brutalized by the evil taghut..?

 

Go ahead. And don’t forget to prepare a good excuse to defend ourselves in front of Allah at Mahsyar later. Hoho…
 

-gabbana-  

Alhamdulillah, I am much indebted to my dear akhi, who was ever willingly to translate my original article into English. Jazakallahu khairan katheera. As well, my special thanks to the rest of you who went through all the troubles to actually translate it as well. May the blessings of Allah be with you.

With this English version, I hope the truth can be spread more expansively. People out there, need to know the truth. A lot of makciks and pakciks out there, surprisingly a lot, have been deprived of the facts and what is really taking place in Egypt. It is my sincerest hope, with this piece of writing, at least people are more aware and keen to know the reality that our fellow brothers and sisters in Egypt are facing.I welcome any comments, views or even criticisms on this particular piece of writing, so that I can improve it and be beneficial to the ummah.

Much have happened since I first wrote this article. The condition in Egypt has become even worse. My heart shatters every time, whenever I get updates from the land of Pharaohs. The thought of my brothers and sisters being slaughtered every single day and yet, I couldn't do much from here, is really heart-wrenching. I feel helpless. Useless sometimes. Sigh. 

But Insha-Allah, this is nothing but the clear sign of victory. Islam will rise again. What is happening in Egypt, Palestine, Syria and the rest of the Muslim world, is just the beginning for our imminent victory. 

Continue to make supplications for them. Shoot as much du'as as we can. Spread the truth. And continue to strengthen our tarbiyah and others, so that one day, one fine day, Islam will stand up high and proud on our shoulders.

Keep calm my brothers and sisters, and have faith. InshaAllah.

Smile. 

Related Posts with Thumbnails
"Sesungguhnya Allah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga kepada mereka. Mereka berperang di jalan Allah; sehingga mereka membunuh atau terbunuh...

Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang Agung."

-At Taubah, 9:111

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP